La Castanyada

Els alumnes de l’escola Sant Gil, vam anar d’excursió a Sant Martí de Sarroca per celebrar tots junts la Castanyada.
Els nens i nenes d’educació Infantil i cicle Inicial vam conèixer la Castanyera i el castanyer, que ens van fer riure moooolt!!
Després ens van ajudar a fer uns panellets molt especials: de caca d’ovella, de sang de guineu, de granota i de cap de gallina.
Mentres tant, els companys de cicle Mitjà i Superior feien un passeig amb tren per les caves Torres, van disfrutar molt, i tot seguit els van explicar tot el procés de la Verema, on ells mateixos van poder trepitjar raïm per fer el seu propi most.
Al migdia ens vam retrobar tots els companys per dinar i jugar al bosc.
Els d’infantil i inicial vam tornar a fer una activitat; vam anar al bosc a buscar els estris que després necessitaríem per poder coure les castanyes.
Els de cicle superior es van disfressar de castanyers i castanyeres i ens van repartir les castanyes ben cuites.
I tots junts vam fer la dansa de la Tardor i el ball de la Castanyera.

Treballem la numeració a P3

Els més petits de l’escola aprenem els nombres jugant per tal d’ identificar la seva representació i associant nombre i quantitat. Hem començat treballant el número 1 i 2, que ja els coneixíem una mica i hem fet un joc de posar ninotets a dins de cada saquet, mirant molt bé el nombre escrit. Després hem fet el mateix però una mica més difícil tenint en compte 2 atributs: nombre i color dels ninotets. Ens ho hem passat molt bé!

EL GRAN ÈXIT DEL 9 N

9N
El diumenge 9 N ( ) de novembre) de 2014 més de dos milions de persones van anar a votar. Va guanyar el SI- SI amb uns resultats del 80 % dels assistents.
Tot i que aquests resultats no serviran perquè no va ser un referèndum han estat un èxit pel partits independentistes i han servit perquè tot el món conegui el cas català. A més a més ara el govern sap que té el suport de la gent per tirar endavant. La ciutadania ja està tipa de tanta corrupció i que el govern central no ens deixi decidir democràticament el nostre futur. Això és el que haurien de poder fer els països que es diuen DEMOCRÀTICS!
El govern espanyol va intentar boicotejar de totes maneres la consulta des de EE UU i Japó s’enviaven en el mateix moment milers de missatges per fer saltar la xarxa informàtica de la Generalitat.
A més a més, no entenem com primer diuen que aquest procés participatiu no és res, una costellada i després els hi falta temps per impugnar-ho tot. Sabem van intentar que el fiscal donés ordres de retirar les urnes i ara volen que els qui van permetre que el 9N se celebrés vagin a la presó.
A partir d’ara el president Artur Mas ha dit que volia tornar a parlar amb Mariano Rajoy per poder fer un referèndum amb tota la llei, a la qual cosa li ha contestat que de cap manera. Rajoy va manifestar des de la seu del PP que mentre ell sigui president conservarà la unitat d’Espanya.

Equip de redacció:
Lluís, Josep, Jesús, Genís
La classe dels polítics CS,
6è. Curs 2014-15

RADARS MÒBIL A LES CARRETERES CATALANES

Durant els últims mesos, la policia catalana ha augmentat la presència de radars a les carreteres segarrenques. Amb l’objectiu de recaptar diners, el govern català ha trobat una font d’ingressos molt efectiva.
Nosaltres creiem que els radars haurien de servir per vetllar la seguretat viària i no tant per escurar les butxaques dels ciutadans. Entenem que la policia s’hauria de preocupar més per les causes reals d’accidents ja que la velocitat no és la causa principal d’aquests. Caldria trobar la manera de prevenir aquells comportaments que sí que posen en perill la vida dels conductors i reflexionar si realment els radars ajuden a prevenir accidents o només a buidar les butxaques.

Redacció:
La classe dels polítics: Xènia, Joan, Adrià, Iulia i Avril

radar

TERESA ROMERO RECUPERADA DESPRÉS DE L’EBOLA

L’auxiliar d’infermeria Teresa Romero ha rebut l’alta mèdica el passat dimecres 5 de novembre.
Després de sortir de l’hospital va fer una roda de premsa on, molt emocionada, va donar les gràcies a l’equip mèdic que no va llençar la tovallola en cap moment.
Malgrat tot la infermera va donar un suspens a la direcció política i va manifestar que no guarda cap rancor a ningú.
Des del nostre punt de vista creiem que els polítics haurien d’invertir més diners en sanitat i investigació. Haurien de pensar més amb el cap que amb la butxaca. Pensem que les retallades en sanitat no ens ajuden a combatre aquest virus ni cap altre.
Proposem que les retallades siguin en altres departaments com el de defensa. Nosaltres defensem l’educació i la sanitat. No volem més retallades.
Equip de redacció
Classe dels Polítics de 6è
7 de Novembre de 2014

TERESA ROMERO

RACONS DE JOC A ED. INFANTIL

En aquesta primera ronda dels racons de joc simbòlic els nens d’ed. infantil hem jugat al racó de la cuineta, al racó de metges , al racó de la perruqueria i com no podia faltar en aquesta època de l’any: el racó de la castanyera on hem jugat a fer de castanyers i castanyeres! Mireu que bé que ens ho hem passat!

MESUREM AL TALLER DE MATES

La  classe  dels polítics de 6è volem saber quan costa els DM que hi ha a les parets de l’ escola perquè és un material que ens agrada molt.

Per calcular primer començarem a mesurar  quanta superfície n’ hi ha .

També hem mesurat, pesant amb la balança, productes de l’ hort i després hem acabat a la cuina fent una tarta de carabassó, pastanaga i cebes.