Tallers d’experimentació a Ed.Inf.-1

Aquest 2n trimestre els nens d’ed.infantil hem iniciat els tallers d’experimentació . En aquest primera ronda hem anat al taller “el globus màgic” (electricitat estàtica) on el que hem fet és experimentar amb globus  i hem vist que els globus un cop fregats amb la roba de la bata enganxaven els paperets, ens aixecaven els cabells i se’ns aguantaven sols. També hem anat al taller ” Endevina què és” on hem hagut d’ endevinar què tocàvem dins una bossa plena d’objectes i amb els ulls tancats!! Què divertit!  Per  últim al taller del “Toca-toca”  hem pogut tocar diferents textures i materials.

CARNAVAL, CARNAVAL!!!

Aquest any el Carnaval ens ha sorprès amb una bona gelada! Durant la setmana hem anat seguint les consignes d’aquest estrafolari personatge però la neu ens ha interromput. Un dia de pijames, un de platja i un de festa major!…Des de l’escola hem decidit seguir amb el pregó del rei Carnestoltes i la tradicional rua pels carrers del poble amb la companyia del Brut, la Bruta, el Constantí, el Sargentet i el Brutet.
Hem enganxat els cartells pels comerços de Torà anunciant la gran festa. Enguany l’eix de les disfresses ha estat l’any internacional de la llum…des de les clàssiques bombetes de la llar d’infants fins als lluents semàfors del cicle superior, passant pels genials sols d’educació infantil, els espectaculars fanals de cicle inicial i les romàntiques espelmes de cicle mitjà.
Aquí us deixem el pregó que hem llegit per donar inici a la festa del Carnaval!

I aquí teniu algunes imatges de la celebració:

CELEBREM EL DIA MUNDIAL DE LA PAU

La classe dels polítics de 6è hem preparat el Manifest del dia de la Pau.
Primer de tot , vam mirar altres manifests d’ anys anteriors i finalment , entre tots, vàrem redactar el nostre.
El vam llegir varies vegades, per tal de treballar el titme, l’ entonació i la prosodia per tal que tota l’ escola ho escolté bé.
Aquí tenim el dia de l’ assaig:

I finalment el dijous dia 29 de gener, un dia abans del dia de la pau, devant de la resta de l’ alumnat vam exposar el nostre Manifest de Pau
Tots junts vam cantar “SI TINGUÉS LA MÀGIA D’ UN MAG” i “IMAGINE” en angles. A més a més cada classe va treballar un conte sobre la pau i vam poder fer un mural a l’ entrada de l’ escola dient que la PAU ÉS RESPECTE a la diversitat, al
mediambient, a les races, als senyals de trànsit, als discapacitats. al material escolar, a la diferència i a moltes més coses. Us convidem a visitar-lo.

OBSERVEM UNA CUIXA DE POLLASTRE

El tema de medi que hem estat treballant aquestes setmanes ha estat el cos humà. Una de les activitats que més ens ha agradat ha estat obrir una cuixa i una ala de pollastre. Hem pogut veure i tocar en directe la pell, els músculs i trobar els tendons i els cartílags. Ens agrada molt aquesta manera de treballar ja que aprenem mentre fem activitats molt divertides.
Algunes de les conclusions que hem tret són:
La cuixa de pollastre és la part superior de la cama del pollastre.
Qualsevol carn que ens mengem, sigui de pollastre, de vedella o d’un altre animal són els músculs d’alguna part de l’animal.
Podem veure que tots els músculs de la cuixa de pollastre es troben dins una mena de funda transparent que els cobreix totalment.
Un cop hem tallat els músculs de la cuixa es pot veure l’os. Aquest os és el fèmur.
Quan estirem un múscul per separar-lo veiem que està unit a l’os per una tireta blanca que és molt dura: és el tendó.
A l’extrem del fèmur trobem el genoll. En aquest lloc l’os està cobert d’una capa blanca que omple tota la punta i que està feta de cartílag, com l’interior del nas o de l’orella. Aquesta capa es troba als extrems de tots els ossos. Serveix per protegir els ossos a les articulacions per tal que la fricció entre ells no provoqui desgast i dolor.
Aquí us deixem algunes de les imatges d’aquesta activitat.