ELS/LES ALUMNES DE P4 I P5 SOM “LA CLASSE DELS ESPAGUETIS” ÉS PER AIXÒ, QUE TENIEM MOLTES GANES DE SABER FER AQUEST TIPUS DE PASTA. NO ENS HO VAM PENSAR DUES VEGADES. BEN EQUIPATS AMB ELS DAVATALS ENS HI VAM POSAR I VAN SORTIR BONÍSSIMS!!!

La Castanyada

Els alumnes de l’escola Sant Gil, vam anar d’excursió a Sant Martí de Sarroca per celebrar tots junts la Castanyada.
Els nens i nenes d’educació Infantil i cicle Inicial vam conèixer la Castanyera i el castanyer, que ens van fer riure moooolt!!
Després ens van ajudar a fer uns panellets molt especials: de caca d’ovella, de sang de guineu, de granota i de cap de gallina.
Mentres tant, els companys de cicle Mitjà i Superior feien un passeig amb tren per les caves Torres, van disfrutar molt, i tot seguit els van explicar tot el procés de la Verema, on ells mateixos van poder trepitjar raïm per fer el seu propi most.
Al migdia ens vam retrobar tots els companys per dinar i jugar al bosc.
Els d’infantil i inicial vam tornar a fer una activitat; vam anar al bosc a buscar els estris que després necessitaríem per poder coure les castanyes.
Els de cicle superior es van disfressar de castanyers i castanyeres i ens van repartir les castanyes ben cuites.
I tots junts vam fer la dansa de la Tardor i el ball de la Castanyera.

Treballem la numeració a P3

Els més petits de l’escola aprenem els nombres jugant per tal d’ identificar la seva representació i associant nombre i quantitat. Hem començat treballant el número 1 i 2, que ja els coneixíem una mica i hem fet un joc de posar ninotets a dins de cada saquet, mirant molt bé el nombre escrit. Després hem fet el mateix però una mica més difícil tenint en compte 2 atributs: nombre i color dels ninotets. Ens ho hem passat molt bé!

EL GRAN ÈXIT DEL 9 N

9N
El diumenge 9 N ( ) de novembre) de 2014 més de dos milions de persones van anar a votar. Va guanyar el SI- SI amb uns resultats del 80 % dels assistents.
Tot i que aquests resultats no serviran perquè no va ser un referèndum han estat un èxit pel partits independentistes i han servit perquè tot el món conegui el cas català. A més a més ara el govern sap que té el suport de la gent per tirar endavant. La ciutadania ja està tipa de tanta corrupció i que el govern central no ens deixi decidir democràticament el nostre futur. Això és el que haurien de poder fer els països que es diuen DEMOCRÀTICS!
El govern espanyol va intentar boicotejar de totes maneres la consulta des de EE UU i Japó s’enviaven en el mateix moment milers de missatges per fer saltar la xarxa informàtica de la Generalitat.
A més a més, no entenem com primer diuen que aquest procés participatiu no és res, una costellada i després els hi falta temps per impugnar-ho tot. Sabem van intentar que el fiscal donés ordres de retirar les urnes i ara volen que els qui van permetre que el 9N se celebrés vagin a la presó.
A partir d’ara el president Artur Mas ha dit que volia tornar a parlar amb Mariano Rajoy per poder fer un referèndum amb tota la llei, a la qual cosa li ha contestat que de cap manera. Rajoy va manifestar des de la seu del PP que mentre ell sigui president conservarà la unitat d’Espanya.

Equip de redacció:
Lluís, Josep, Jesús, Genís