Inventem històries a P5

Durant aquest 2n trimestre els barrufets de P5 hem inventat diferents històries. A partir d’unes imatges hem decidit el diàleg entre una mare i la seva filla a la qual li cau una dent. D’aquesta manera hem treballat l’escriptura lliure. També cadascú ha triat el títol i hem llegit el nostre petit conte a la resta de companys!! Aquí en teniu la mostra.

Animació a la lectura.

El passat dimecres 26 de març, el senyor Ramon Caballol va venir a l’escola a explicar contes. Els nens i nenes d’Infantil i els alumnes de primària van gaudir molt. Va fer dues sessions una a educació Infantil on els i va explicar 2 contes on els nens van participar molt; a Primària va explicar un conte de com arribar a ser un pallasso. Els alumnes també van participar activament al conte i els hi va agradar moltíssim; finalment va acabar la sessió amb uns trucs de màgia.
A continuació us mostrem unes quantes imatges de la jornada.

Sortida al Parlament C. Superior.

El dimarts 1 d’abril els alumnes de cicle Superior van anar a Barcelona a visitar el Parlament i el museu d’Història de Catalunya.
Durant el matí vam anar al Parlament on vam fer un simulacre d’eleccions a la Generalitat, on vam elegir el president del parlament, el secretari i posteriorment el president de la Generalitat i els membres del govern. Tot seguit va venir el diputat de Convergència i Unió Joan Morell i li vam poder fer tot tipus de preguntes.
Desprès de dinar vam anar al Museu d’Història de Catalunya on vam poder veure l’evolució de la història a Catalunya: des del sílex fins a l’arribada de l’electricitat a casa nostra.
Va ser una excursió molt profitosa i ens ho vam passar molt bé; aquí teniu algunes fotos.

Experiments-TOCA TOCA

Aquest segon trimestre hem començat a iniciar-nos en la experimentació. A partir de tallers internivells anirem realitzant petits experiments, partint de les hipòtesis que fan els nens i nens i dels seus descobriments tot verbalitzant el que anem veiem.Un dels tallers és el TOCA TOCA on havíem de reconèixer a partir del tacte diferents tipus de papers . També hem fet un joc d’aparellar textures.

LA CASETA DE XOCOLATA A P5

Aquest 2n trimestre un dels contes que hem treballat a P5 ha sigut “La caseta de xocolata”. Un cop acabades les activitats per a treballar el conte cadascú ha fet la seva caseta. L’hem fet amb un tetrabrick, pintura, ceres i hem fet la decoració amb plastilina. Ens  han quedat molt boniques! Mireu.. Les tenim exposades al vestíbul d’infantil!

Sortida a Lleida E.Infantil i C.Inicial

Els més petits de l’escola Sant Gil el passat dimecres 5 de març vam anar a Lleida.
Durant el matí vam estar a l’Auditori on ens vam explicar contes musicals; ens ho vam passar molt bé !!
A la tarda vam anar al pac de la Mitjana, on vam aprendre moltes coses sobre l’entorn. Tot observant diferents petjades d’animals vam descobrir quins animals vivien en aquell indret, també vam aprendre com ens hem de comportar quan estem al bosc; per acabar vam realitzar jocs i vam gaudir molt.

Aquí teniu algunes imatges de la sortida:

Dia de les llengües maternes.

Després de tot el matí de ballar i rodar pels carrers del poble, a la tarda vam celebrar el dia de les llengües maternes.
Els alumnes de 6è van llegir el manifest i seguidament tots els alumnes de l’escola vam escoltar la representació del conte “Gotes d’aigua”; que havia estat treballat a les diferents aules durant la setmana. Paral·lelament a aquest acte els dies previs al vestíbul de l’escola vam penjar un mural, on cada classe treballava un país amb el vocabulari relacionat amb la cultura, el menjar, … cada gota de color representa un país que es van penjar al voltant del mapamundi.
Imatges de l’acte:

Manifest: