Infantil i cicle inicial hem anat d’excurció al Món Sant Benet i la fundació Alícia.

Els alumnes d’Infantil i cicle Inicial vam anar a visitar el Món Sant Benet. Vam visitar l’esglèsia i el monestir on vivien els frares, també ens van explicar un conte sobre la seva història.
A la Fundació Alícia, vam fer de cuiners: caramels, gelats, salses…Se’ns van activar tots els sentits. Tot ens va sortir boníssim!

TALLERS EXPERIMENTS INF-2

Ja hem fet la 2a ronda d’experiments . Aquesta vegada hem fet l’experiment de les “ampollles de lava” on hem barrejat aigua, oli, colorant i pastilles efervescents; també hem treballat la conservació dels líquids utilitzant els diferents tipus de recipients i en  un altre taller hem experimentat amb els diferents tipus tubs.

PEDALADA PER ACOMIADAR EL TRIMESTRE

La classe de 6è, cada divendres, comenta un fet d’ actualitat, Avui és la pedalada que hem fet per acomiadar el trimestre i que hem finalitzant anant a dinar al parc i menjant les mones que hem fet a l’escola.
Quan tornem de vacances els polítics de 6è us presentaran la crònica d’ aquesta activitat. Per avui us deixem amb aquest vídeo.
BONA PASQUA!

ELS NOSTRES POEMES

La tipologia textual del grup de  2n de CS , la classe dels  POLÍTICS,  d’ aquest  trimestre  és el  POEMA. Hem treballat el vers, la rima assonant i consonant, les estrofes, la cançó a partir de poemes….. i a més de llegir diferents poemes de poetes molt coneguts, hem fet els nostres propies produccions . Us els presentem per si voleu escoltar-los.

EN UN PAÍS DE RARS

LES GUERRES MUNDIALS

ELS MAPES

L’ ESPORT

L’ ORDINADOR

LA PRIMAVERA

LA INDEPENDÈNCIA

L’ ESFORÇ

CATALUNYA

DUES GRANS APAGADES DE LLUM EN UNA SETMANA

SE2015Mar20T

El proper divendres 20 de març de 2015 tindrem l’oportunitat de presenciar un fenomen astronòmic poc freqüent: un eclipsi de Sol. Pocs minuts després de les nou del matí, veurem com la Lluna es va situant davant del Sol fins a cobrir-lo de manera parcial, fins a un màxim d’un 70% a la nostra latitud.

A diferència de l’ apagada voluntària en protesta dels costos abusius de les companyies elèctriques, aquest divendres  l’ apagada  no tindrà conseqüències econòmiques.

Us explicarem més  després d’ observar-ho.  Esperem que hi hagi sort i el cel no estigui ennuvolat.
Creiem que hi haurà un descens de llum important. Les marees també pujaran de nivell , cap a uns 14 m.
Per poder veure-ho ens cal un vidre fosc com els de la mascareta de soldar.
Antigament, en algunes cultures com la maia, davant d’ un eclipsi, pensaven que arribava la fi del món. Actualment amb els avenços científics sabem que això és un fenomen astronòmic.