LA COMISSIÓ D’ ESCOLA VERDA DIU ADÈU AL CURS 14-15

La Comissió verda al llarg del curs ha programat la celebració de diferents diades per tal d’ anar sensibilitzant-nos cap a una societat més sostenible; diada d’ anar a peu a l’ escola, dia de l’ aigua i dia del medi ambient. En aquestes celebracions hem intentat programar activitats vinculades al currículum i ambientar amb el seu recull el racó d’ Escola Verda.
A més de fer els comitès ambientals on els diferents representants de l’ alumnat exposen les seves propostes i la memòria del curs, la nostra tasca és també donar a conèixer el que fem i per tant una forma que creiem adient és la publicació al nostre blog d’ escola. No fa masses dies vàrem publicar també L’ apadrinament del Parc. Amb la feina feta i a les portes de l’ estiu que comença us desitgem a tots i totes molt bones vacances.

Recull d’activitats de Cicle Superior

El dia 19 de juny vam acomiadar a la Promoció 2006 – 2015 amb un emotiu acte a la Festa de Fi de curs.
Aquí podeu veure les nostres fotografíes de l’ Orla

Per finalitzar els Projecte de l’ aigua , vam anar a visitar el Dipòsit de Cal Marxant, per veure com s’ enmagatzema l’ aigua de Torà i quins tractaments s´hi fan. Ens ho va explicar molt amablement el para de l’ Issac.

A partir de la sortida que vam fer a Agramunt on vam visitar el museu de Guinovart i Lo Pardal de Guillem Viladot, nosaltres hem construït les nostres poesies visuals, a més hem fet un treball amb Power Point, reflexionant que ens diuen les obres que vam veure.

Aquest anys ens acomiadem de l’ Escola i ens hem fet unes fotos per a l’ Orla de curs.

Amb els diners que vam guanyar al Premi Baldiri Reixach, l’ escola ha comprat l’ Enciclopèdia on line del Super 3. Per nosaltres va ser una bonica sorpresa.

Taller de Mates

Nomès ens cal observar l’ entorn que ens rodeja per descobrir que la geometria i les mates són presents entre nosaltres.

VISITA A LA RESIDÈNCIA

Com ja fa uns anys l’últim dia de curs anem a la residència a visitar els avis. Compartim amb ells una estona agradable en la qual els nens i nenes de l’escola els cantem i toquem algunes de les cançons que hem aprés durant el curs. Els avis estan molt contents de veure’ns.

APADRINEM EL PARC

Ja hem arribat al final de curs i com cada any anem a la parc. Enguany amb la novetat que des de l’escola hem decidit “APADRINAR EL PARC”. És a dir, des del comitè ambiental es va fer saber al consell escolar que ens comprometíem a cuidar del nostre parc, el parc del poble,a respectar-lo, a mantenir-lo net i a fer-ne conscient a tothom i a nosaltres mateixos que n’hem de tenir cura ja que és de TOTS!!

Doncs per tant quina millora manera de començar , que anar al parc i conèixer-lo tot fent una sèrie d’activitats per cicles. Els alumnes d’EI, han mirat quins gronxadors hi tenim i en quin estat estan. Els alumnes de CI han observat i recollit diferents tipus de fulles, segons els arbres. ELs de CM han mesurat el perímetre del tronc d’alguns arbres i els alumnes de CS, han mesurat la superfície del parc. Aqui en teniu una petita mostra.

SORTIDA DE FINAL DE CURS

El curs 2014-15 ja s’està a punt d’acabar i com cada any hem fet una sortida tots els alumnes de l’escola. Hem anat a Can Putxet, a Sant Celoni, a fer diverses activitats d’aventura. Ens ho hem passat molt bé fent tot tipus d’activitats! També acomiadem als nostres companys i companyes de 6è i esperem que els hi vagi molt bé a l’Institut!

NOTÍCIES VÀRIES

FERRY INCENDIAT

El passat 28 d’ abril, un ferry que anava de Palma a València, es va incendiar. El vaixell que es deia Sorrento, es va incendiar a 17 milles de Mallorca.
A inicis de maig va començar les tasques de remolcació cap a València. Van necessitar tot un dia.
Creiem que ls tasques de rescat van ser massa lentes i l’ evacuació també.

XÈNIA I GENÍS

E 24 d’ abril a l’ institut Joan Fuster de Barcelona, un alumne  de secundària , per causes desconegudes, va agredir els seus companys i a uns mestres. Des graciadament  va matar un professor.

Nposaltres pensem que aquest és un fet excepcional i que per sort no passa habitualment a les nostres escoles.

JOAN  i ADRIÂ

DENUNCIA A LA POLICIA NACIONAL

El passat dijous 14 de maig els mossos d’esquadra van denunciar la policia estatal en motiu de que ha alertat a un grup jihadista que els mossos d’esquadra estaven seguint.

J.LL. Trapello, el comisari dels mossos d’esquadra, ha dit que el jihadisme no és el mateix que l’islamisme i que és com comparar l’ETA i el cristianisme.

Crec que la policia estatal només ens posa pedres al camí.

Xènia Casals

El dime

Racó de Sant Jordi-E.I

Quan arriba la festa de Sant Jordi els nens i nenes d’Ed. Infantil juguem a disfressar-nos dels personatges de la llegenda!Posem la música de la cançó “El drac ferotge” i ens ho passem d’allò més. Mireu que guapos i guapes estem de princeses, de cavallers, de reis… i fins i tot hem de fer de drac!