Fem entre i totes un bon any 2014

Benvinguts i benvingudes un any més a l’escola Ramon Llull.

Ha passat el primer trimestre del curs 13-14 i estem de ple en aquest segon: és el trimestre amb més dies del curs i volem que entre tots i totes siguin uns mesos d’aprenentatge i de convivència.

És un curs de grans reptes educatius, amb una situació actual que requereix de buscar entre tots i totes solucions allà on puguem posar imaginació i creativitat.

També són moments de prendre consciència que l’escola ensenya i és tothom qui educa.

Cada membre de la comunitat educatiu té un paper, un rol, respecte als nois i noies de l’escola: fer de pare, fer de mare, fer de mestre…i entre tots i totes els farem crèixer.

El Departament d’Ensenyament i, en general, les administracions públiques,  tenen un paper bàsic i fonamental en aquest creixement i on la imaginació i la creativitat no arriba, també cal que responguin.

Som una escola pública que té per cor, ensenyar.

La directora

Hola Desembre

S’acosta l’estació de l’Hivern i l’escola ja està plena de flocs de neu.

Ja fa dies que els nois i les noies de l’escola canten perquè la Cantada de Nadales sigui un moment màgic per les families.

Assajos, àlbums, notes…tot està en marxa i el dia 20 direm:

BONES FESTES A TOTHOM

BON ANY NOU 2014

Novembre? Si sembla que fa només dos dies que hem començat!

Caram, ja és novembre!!

Setembre, octubre, novembre…entre Començar el curs, la Tardor i la Castanyada, ja ha passat mig trimestre!

Ja es nota el fred, les pluges s’acosten, bufandes i guants surten de la capsa on estan guardades les samarretes de màniga llarga i els mitjons de llana.

L’escola va canviant com les estacions i l’olor a Hivern i Nadal comença a entrar per sota la porta de l’escola.

Aneu preparant-vos per gaudir de la FESTA del NADAL: hi haurà per tothom, petits i grans!

Ja hem començat!

El dijous ja van començar els/les nostres alumnes a l’escola.

Després de la vacances hi ha ganes d’estar un altre cop amb els amics i les amigues, amb els companys i les companyes…, de gaudir de l’escola!

Encara algú ens ha ploriquejat una mica: petits i grans! I estigueu segurs que de seguida es tornaran a fer amb l’escola, amb els horaris, amb les feines.

Pels més peques és espai nou, cares noves, ufff… tot és nou! També tenim alumnes nous/es a l’escola i algun mestre i alguna mestra nous/es també!

A tots i a totes, tant els què ja són de la casa com els què comencen a caminar per l’escola, els hi donem la nostra benvinguda!

MOLT BON CURS ESCOLAR PER TOTHOM!

La direcció

Curs 2013-2014

Benvolgudes famílies,

per indicació del Departament d’Ensenyament, us informem que

l’HORARI ESCOLAR del proper curs 2013-2014, serà:

matí: de 9:00h a 12:30h

tarda: de 15:00h a 16:30h

atentament,

La direcció

Benvinguda a l’escola

L’ Escola Ramon Llull ja fa més de 30 anys que forma part de la vida de Rubi.

No sempre ha estat ubicada a l’Avinguda Can Fatjó, sinó que hi ha tota una història al darrera que, si esteu interessats/des en saber-la, la podreu descobrir dins d’aquest bloc.

Per aquesta escola han passat moltes famílies, alumnes, mestres… i quan tornen a l’escola a fer-nos una visita o venen a l’escola exalumnes a matricular als seus fills i filles, es busquen a les orles que tenim penjades a l’entrada!

Treballem en el marc de la planificació estratègica, amb els objectius de millorar  els resultats educatius i la cohesió social.

Amb la FINALITAT, a grans trets, de:

. Potenciar l’ús del català en els diferents espais de l’escola i en diferents situacions comunicatives, fomentar el gust per la lectura i fer un tractament interdisciplinari de l’anglès.

. Que a les aules, l’ús de les TAC (tecnologies de l’aprenentatge i la comunicació) esdevingui una eina integrada en el procés d’ensenyament/aprenentatge de l’alumne/a.

. Incloure en les programacions d’aula pràctiques inclusives i el treball cooperatiu i, entendre la solidaritat, la cooperació i la col·laboració com a eix social.

. Implicar més a les famílies en el procés d’ensenyament/aprenentatge dels seus fills/es a través de la Carta de compromís educatiu.

A l’escola el Projecte Educatiu és el nostre ideari, la manera de fer i els objectius que volem aconseguir, i això serà una REALITAT si tots/es hi participem.

Portem a la pràctica tot allò que està en el nostre Projecte Lingüístic i el Projecte de Convivència,  entenent que l’escola ensenya i que als/les nens i nenes, nois i noies els/les eduquem entre tots/es.

Com ho fem?

Sent el Consell Escolar en una veritable òrgan de participació.

Creant espais de participació amb les famílies.

Fent perquè l’AMPA desenvolupi actuacions conjuntes.

Consolidant les actuacions reeixides i promovent el treball en equip entre professionals, on la reflexió i les propostes de millora són el motor de l’escola.

Sent els/les alumnes l’eix vertebrador de la tasca docent.