ARRIBA LA VELLA QUARESMA I ENTERRAMENT DE LA SARDINA

En acabar-se el Carnaval celebrem l’enterrament de la Sardina i l’arribada de la Vella Quaresma. S’ha acabat la disbauxa, la gresca i la diversió, però en Carnestoltes, ens ha deixat un testament i ens ha promès que tornarà. Gràcies a tots i totes per participar i gaudir intensament de la festa de Carnaval. Fins l’any que vé Carnestoltes!!!

CONCURS DE MÀSCARES 2015

s del
Com ja és tradició els alumnes de 4t, 5è i 6è de l’Escola hem celebrat per Carnaval un concurs de màscares. Les 5 categories eren: La màscara més elegant, La més divertida, la més elaborada, la més original i la categoria especial d’Escola Verda. No us perdeu el vídeo amb totes les màscares que van entrar a concurs. Cada any ens sorpreneu. Felicitats artistes!!!

INAGURACIÓ DE L’APARCABICICLETES

Aquest dilluns 2 de febrer, hem inagurat l’aparcabicicletes a la nostra Escola. Aquest equipament està situat al costat de la rampa d’entrada a l’Escola pel carrer Nadal.

Tots aquells que realitzeu el desplaçament fins a l’Escola en bicicleta, ja en podeu fer ús.

bi7bic

DIA DE LA PAU: MANIFEST I SWING DE LA PAU

Divendres 30 de gener vam celebrar el Dia de la Pau. Al llarg de la setmana hem realitzat una sèrie d’activitats al voltant d’aquest tema i com a cloenda vam llegir un Manifest al pati i vam cantar el Swing de la Pau conjuntament.

Manifest per la Pau

Aquest any per commemorar la festa de la Pau, hem centrat el tema en un personatge molt significatiu en la lluita per una educació universal.
Malala, una nena que amb només 11 anys va ser capaç d’enfrontar-se a un mur d’intolerància i marginació, ha estat el nostre exemple de valentia; volem considerar-la la nostra heroïna.

El 12 de juliol de 2013, el dia que feia setze anys, MalalaYousafzai va parlar davant de pràcticament mil delegats de l’Assamblea Juvenil de les Nacions Unides. Aquests són alguns fragments del discurs que va realitzar la Malala:

“Sóc una nena com les altres. No parlo només per mi, sinó per totes les nenes i nens. Alço la meva veu, no per cridar, sinó per a què pugueu escoltar la veu dels que no tenen veu. Aquells que han lluitat pels seus drets: el seu dret a viure en pau; el seu dret a ser tractats amb dignitat; el seu dret a la igualtat d’oportunitats; el seu dret a rebre educació.

Seguirem caminant cap al nostre objectiu de pau i educació per a tothom. Ningú no ens pot aturar. Creiem en el poder i en la força de les nostres paraules. Les nostres paraules poden canviar el món, doncs tots estem units per la mateixa causa: la causa de l’educació. I si volem aconseguir el nostre objectiu, és el moment d’armar-nos amb el coneixement i protegir-nos amb la unió i la solidaritat.”

Un cop hem escoltat les paraules de la Malala les podem agafar per fer-les nostres:
“Agafem llibretes i llapis, les nostres armes més poderoses.”
“Un nen, un mestre, un llapis i una llibreta poden fer canviar el món”
“Els diners que es gasten en tancs, armes i soldats s’ha de gastar en llibres, llapis, escoles i mestres.”
“Volem escoles i educació perquè cada nen i cada nena tingui un futur brillant.”
Què cada dia sigui el dia de Malala!