RACÓ DEL MAR

Aquesta setmana, a la bilioteca de l’escola, hem estrenat un nou racó. Com sempre, els protagonistas són els llibres i, en aquesta ocasió, hi trobareu llibres de coneixement i d’imaginació que ens ensenyen i ens expliquen històries del mar.

RACÓ DE L’ART

Aquest curs l’eix transversal de l’Escola gira entorn de l’art. Per aquest motiu, a la bilioteca de l’escola,  s’ ha realitzat EL RACÓ DE L’ART. Un espai on s’hi ha mostrat un gran nombre d’artistes amb algunes de les seves obres, un espai actiu on els alumnes hi podien escriure la seva pròpia definició de l’art i, especialment, s’ha exposat un gran ventall de llibres que són els protagonistes de la nostra biblioteca.

COLÒNIES DE 1r

Els nens i les nenes de primer estan gaudint del primer dia de les colònies. Després d’un viatge de vint minuts han arribat a la casa. S’hi han instal·lat, han realitzat una primera activitat i després han anat a dinar.

Aquesta tarda estan realitzant  una activitat de granja relacionada amb les emocions.

També ens han explicat que tenen bon temps.

JO SÓC COM TU AMB LA FUNDACIÓ MARESME

El passat dimecres 12 de febrer vam rebre la visita d’un grup important d’usuaris de la Fundació Maresme. Els alumnes de 4t van anar a conèixer la feina que fan al seu centre del Veïnat del Cros a Argentona i aquesta setmana hem fet l’intercanvi.

Els nois i noies de la Fundació Maresme van fer una representació teatral del Rei Lleó. Va ser magnífic, ho van fer molt i molt bé! Els nostres alumnes de 4t els hi van interpretar dues cançons precioses: La Vall d’Artigues i El Swing de la Pau. Finalment vam ballar conjuntament el Jo sóc com tu en format flasmob! Una experiència única. Molt emocionant per a tots!!! Gràcies a tots els qui ho vau fer possible!

DIA DE LA PAU I DE LA NO-VIOLÈNCIA

El DENIP
El Dia Escolar de la Noviolència i la Pau se celebra cada 30 de gener, en commemoració de l’aniversari de la mort del Mahatma Gandhi. Durant aquesta jornada, escoles, instituts i centres educatius d’arreu del món organitzen diferents activitats per difondre els valors de la noviolència i la pau.
El DENIP el va fundar l’any 1964 el poeta, educador i pacifista mallorquí Llorenç Vidal i Vidal. El DENIP té difusió internacional i és practicat anualment per milers i milers d’estudiants en centres educatius de tot el món (i per milions des de la seva fundació en 1964), és, com diu el seu fundador, “una llavor de no-violència i pau depositada dins la ment i dins el cor subconscient dels educands i, a través d’aquests, dins la societat”. Més informació a http://fundipau.org/denip/

Durant tota la setmana hem estat fent diverses activitats relacionades amb el DENIP. No us perdeu el vídeo de les activitats al ritme del Swing de la Pau (Lletra i Música: Rosa M. Vidal/ A. M. Lorente).