A MIERES TOTS DEFENSEM LES ESCOLES RURALS PÚBLIQUES I DE QUALITAT
Durant molts anys s’ha lluitat per una educació pública de qualitat i ja fa temps que s’estan fent passes endarrera. La política del Conseller Maragall i les seves mesures, que de manera totalment unilateral està imposant el Departament d’Educació, no afecten només als i les mestres sinó també a l’educació dels nostres fills i filles.
La LEC és una llei que pretén millorar la qualitat de l’ensenyament retallant els recursos a tots nivells. És per això que, COM A PARES I MARES, tenim el dret i també el deure de vetllar per l’educació, una tasca que no només és feina dels i les mestres, a qui se’ls hi demana molt més del que els hi pertoca. Per tant, cal que ens “MOBILITZEM PELS NOSTRES FILLS I FILLES”.
Així, ELS PARES I MARES DEL CO•LEGI PÚBLIC DE MIERES, hem decidit fer també vaga, no portant els nostres fills a l’escola, per donar suport a les mestres i per reivindicar el dret a una educació digna. Tampoc hi haurà menjador, servei gestionat per l’AMIPA, i s’oferirà un servei de cangur alternatiu fora del centre per aquelles famílies que ho necessitin.
Pel que fa a la nostra petita escola, hi ha una sèrie de punts que ens afecten molt directament ja que es proposen canvis molt importants a les Zones Escoles Rurals (ZERS), sobretot si ens fixem amb el “DECRET D’AUTONOMIA DELS CENTRES”:
1) CLÀUSTRE ÚNIC A LA ZER: L’escola perdrà la seva autonomia com a centre, ja que no hi haurà un equip directiu per cada escola, sinó un d’ÚNIC per totes les escoles que formin la ZER.
2) CONSELL ESCOLAR ÚNIC: El mateix passarà amb el REPRESENTANT DELS PARES AL CONSELL ESCOLAR. Serà un pare el que representarà a totes les escoles de la ZER. Pràcticament desapareixerà el poder de decisió dels pares i s’aniquilarà la identitat pròpia de cada escola.
3) DIRECCIÓ JERARQUITZADA: La direcció de les escoles ja no la triarà, per consens, el claustre de professors que és qui coneix bé cada mestre i les necessitats del centre, sinó que la triarà l’Inspector de zona, és a dir, el govern.
4) AUGMENT DE LA RÀTIO per aula i RETALLADA DE LA PLANTILLA de professors. Això a la nostra escola es tradueix en què si de primària (1er a 6é) hi ha un total de fins a 20 alumnes, formaran part d’una mateixa aula i una sola mestra es farà càrrec de tots els cursos. Perdrem tutories i disminuiran els itinerants.
5) IMPLANTACIÓ TOTAL DE LA SISENA HORA per “millorar la qualitat” educativa però sense augmentar el número de professors per dur-la a terme.
6) …
Les escoles rurals tenen una realitat pròpia, una població, història, personalitat… Existien abans de les ZERS, que es van crear, precisament, per optimitzar recursos, enriquir-se i créixer mútuament al poder compartir, treballar, projectar… Per tant, una ZER deixa de tenir sentit si les escoles rurals de la que formen part perden la seva identitat i capacitat d’autogestió.
Les Mares i els Pares del Col•legi Públic de Mieres.
NIF: G17298894
Mieres, 18 de març de 2010