Excursió al riu Tenes i Besòs

0

El dimarts passat 1 d’abril. 5è i 6è va anar a Riells del Fai.

Després d’esmorzar vam baixar fins el riu per fer un treball sobre la vida d’un riu. Vam veure el riu Tenes que neix a les muntanyes que estan a prop d’allà, després s’ajunta amb el Congost i forma el riu Besós. Vam poder veure com està l’aigua, mesurar l’amplada i la fondària, prendre la temperatura de l’aigua, calcular la velocitat i el que més ens va agradar… posar-nos al riu per buscar alguns animalets que viuen a l’aigua! L’aigua estava una mica freda però les ganes de fer l’activitat i també el bon temps, va fer que ràpidament ens passés el fred.

A la tarda vam anar a la desembocadura del riu Besós a Sant Adrià, vam agafar mostres d’aigua i les vam comparar amb les que portàvem del Tenes.

Amb la comparació de les mostres del curs alt i desembocadura, vam arribar a la conclusió de que l’aigua a la part alta és més neta que a la desembocadura. Sobretot pel que fa a “caques i pipis” i a detergents. Cap d’ells va voler posar el peu dins l’aigua al curs baix del riu!

Ens ho vam passar d’allò més bé i vam aprendre moltes coses. Aquí teniu una mostra de la primera part de la sortida a Riells del Fai.

La moda de les “gometes”!

“RAINBOW LOOM”

Cada dia a l’hora del pati molts nens/es de l’escola ens pregunten “Podem baixar les gomes?” i l’hora d’esbarjo, es converteix en un espai de creació.

Uns nens ensenyen als altres a fer polseres, d’altres saben fer flors, d’altres s’ensenyen a fer anells, altres fan…

Veient que hi ha infinitat de possibilitats per crear, us deixo aquí uns vídeos molt interessants amb diferents creacions.

Us animeu a portar-ne algun de fet a l’escola?

Ànims!

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube

LES PANTERES A LA PEDRERA

Els alumnes de P5A visiten la Pedrera

LA NOSTRA CASA BATLLÓ

SORTIDA A LA PEDRERA P5 B

0

El dimecres 26 de març els alumnes de P5 vam visitar la casa Milà al passeig de gràcia de Barcelona. Ens van ensenyar els racons secrets de la Pedrera i ens van explicar moltes coses del senyor Antoni Gaudí. També ens van ensenyar la técnica del trencadís i cada nen va fer el seu propi trencadís. Va ser un dia rodó!!!

SORTIDA A LA FUNDACIÓ TÀPIES

0

La classe dels conills vam anar divendres 21 de març a la Fundació Tàpies.
Vam observar i analitzar tres obres d’aquest artista: Llibre-mur, Porta metàl.lica i violí i Mitjó.
També vam manipular els diferents materials amb els què treballava.
El mitjó gegant ens va impressionar de debò!!

TALLER D’ALIMENTACIÓ

0

Avui els alumnes de P5 A i B hem fet un taller en el que hem parlat de la importància d’una alimentació saludable.

Hem vist, olorat i tastat diverses fruites i ens ho hem passat molt bé.

Projecte El Roure 2014

0

Aquí teniu les nostres mostres del projecte del Roure d’aquest any.

Esperem que us agradin!

Examen Matemàtiques

Examen de matemàtiques unitat 8 i 9 5è

Dimecres 19 de març Examen

Recordeu que podeu estudiar des de casa a través de la web de Netvibes. Cliqueu a sobre de la imatge.

FESTA DE CARNAVAL 2014

0

El passat divendres 28 de febrer els alumnes i mestres de l’escola vam gaudir de la festa de Carnaval. Ens vam disfressar, vam ballar i vam fer molta gresca! Va ser molt divertit!