Meduses on fire!

Les Meduses hem anat al parc de bombers per aprendre què hem de fer en cas d’incendi.
El més important és:
– tancar les portes i les finestres.
– no agafar mai l’ascensosr. Si podem, baixar per l’escala cap avall.
– si l’escala té fum, quedar-nos en una habitació amb la porta tancada.
– trucar al 112.
– no amagar-nos. Fer-nos veure per la finestra.
– si no hi ha finestra, quedar-nos quiets ajupits amb un mocador a la boca i al
nas.
Ah! I hem descobert que existeixen des de fa molts anys. Des de 1857 (segle XIX)

Qui ha fet anys al març?

Ave Iluro!

Aquest matí ens hem vestit de romans. Si, si…de romans polítics i esclaus. Hem anat a fer un taller al Museu de Mataró. Allà ens han explicat com era la ciutat Ia C (1 segle abans de Crist). Hem après paraules com: toga, túnica, muralles, forum, domus, insulae, letrines…Hem vist les monedes d’or que en van trobar al C/ Pujol i que les anomenen “El tresoret” Ah, i ens encanten els nombres romans!

Ja som a Setmana Santa!

Per acomiadar el trimestre hem jugat tots plegats. Mireu-nos fent la gimcana de l’Angeleta Ferrer. Ha estat molt divertida!

Montserrat i…

Meduses…ja sabeu que m’agrada. Per això la vull compartir amb vosaltres.

Muntanya amb forma de serra? Montserrat!

Ahir vam fer una sortida amb els companys de la classe dels Taurons. Vam anar a Montserrat, que és a una altra comarca que es diu Bages.
Vam caminar fins la muntanya de la Creu i, des d’allà, vam veure la plana, els Pirineus nevats al fons, la torre de Collserola de Barcelona…i un munt de turistes.
També van visitar l’esgésia del monestir i vam sentir els escolanets cantant dues cançons. Estavem a primera fila!
Vam tenir una estoneta per jugar i córrer. Va ser un dia molt bonic.

En Leonardo da Vinvi.

Aquesta tarda ens ho hem passat molt bé. Ha vingut la Gemma, la mare de l’ Hug, que és mestra d’ed. visual i plàstica de secundària.
Amb ella hem fet un taller molt divertit.
Si en voleu saber més detalls, busqueu-nos a la revista de l’escola del mes de març. Allà us ho explicarem tot fil per randa.

Qui ha fet anys els mesos de gener i febrer?

Dissecció d’un ull de xai

Estem estudiant com ens relacionem amb l’entorn, i ho fem a través dels sentits.
I per investigar com funciona el sentit de la vista, vam obrir uns ulls de xai.
Primer vam mirar-los per fora. Ens vam adonar que el seu iris té una forma allargada i que del darrere sortia el nervi òptic.
Després vam tallar el globus ocular i en va sortir un suc negre i gelatina. Era l’humor vitri.
Al mig hi havia una boleta que, quan la poses sobre d’un diari, augmenta la mida de les lletres. Era el cristal•lí.
Finalment vam donar la volta a l’ull i hi vam observar la retina, que era d’un color verd i lilós. Ella és l’encarregada d’enviar les imatges al cervell a través del nervi òptic.
Va ser una mica fastigós i mooolt divertit! Ens encanta experimentar!

Troppe Arie.

Aquest matí hem anat al Teatre Monumental a veure un espectacle musical d’òpera.
Si, si, d’òpera!
Ens ha agradat molt perquè la música i les cançons eren en directe. A més a més, ens han fet riure molt! Us ho recomanem a tots!