Un comerç d’èxit

CODI: BCNSCOM34E

3r i 4t d’ESO / Cicles de grau Mitjà i Superior de comerç i màrqueting

Analitzarem com el pas del temps no influeix en l’èxit de determinats comerços i que una bona idea sempre té futur.

Desenvolupament

Itinerari que inclou una visita a comerços tant tradicionals (arrelats a la ciutat des del sXIX) com moderns (amb èxit present i projecció de futur).

Matèries

• Ciències socials, geografia i història
  • Aparadorisme
  • Tècniques de venda
  • Promoció punt de venda
  • Tècniques de marxandatge
  • Màrqueting

Competències / capacitats clau

• Competència comunicativa lingüística i audiovisual
  • Artística i cultural
  • Autonomia i iniciativa personal
  • Treball en equip
  • Relació interpersonal
  • Iniciativa

Objectius

• Valorar el paper de la petita empresa com a organització proveïdora de bens i serveis, i com a generadora de llocs de treball, que actua de forma socialment responsable.
  • Analitzar la informació sobre l’entorn econòmic i les condicions per a la creació d’un establiment comercial, identificant els factors que condicionen la implantació, determinant els objectius, la ubicació, la demanda potencial.
  • Integrar els processos de l’activitat comercial, analitzant-ne la repercussió i la interrelació sobre la venda, determinant les accions de gestió, promoció i venda, i aplicant les tècniques específiques per tal de donar una resposta global a la comercialització del producte o servei.
  • Analitzar tècniques de marxandatge, aparadorisme i publicitat en el punt de venda.

• Ciutat Vella

• Entre 2:30 i 3h

Despesa

• Desplaçaments entre el centre i el punt de trobada (posar punt de trobada).

Nombre màxim d’alumnes

• 30 alumnes