4a Troba d’escacs a Reus

Ahir dijous, 10 de maig, l’escola General Prim va participar per primera vegada a la IV Trobada d’escacs del projecte “Escacs a l’escola” promogut pel Departament d’Ensenyament. Aquesta trobada es va dur a terme a la Llotja de Reus.

Els alumnes de la nostra escola van poder participar i aplicar tots els coneixements apresos al llarg d’aquest any no només amb els seus companys/es sinó també amb altres nens/es de la mateixa edat, atès l’alt valor pedagògic i cognitiu que aporta aquesta activitat.

Imatge de la intervenció de la regidora d'Ensenyament i Política Lingüística, M. Dolors Sardà, a l'inici de la jornada

Coordenades

Tal com us vam comentar a l’inici del bloc els escacs són una bona eina educativa. I no només es tracta de saber moure les peces, sinó que també ens ajuda a conèixer com funcionen les coordenades, ja que cada casella està formada per una lletra i un número.

Plickers i escacs

Aquest any que estem treballant els escacs per primera vegada els alumnes han d’aprendre molts conceptes nous, és per això que hem fet servir l’App Plickers per fer un repàs de tot el que han après fins ara d’una manera divertida.

Peons contra peons

Aquesta setmana alguns alumnes de 2nB i 3rA han començat a jugar amb l’escaquer i s’han estrenat fent una cursa de peons contra peons. Guanyava el primer que arribés al costat contrari.

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

COMENCEM ELS ESCACS!

Aquest curs 2017-2018 hem decidit engegar els escacs a l’escola, com a eina educativa, des de 1r fins a 3r, atès que considerem que aquests poden ajudar a:

1. Desenvolupar diverses habilitats cognitives i socials.
  2. Millorar el rendiment acadèmic.
  3. Educar en valors.

D’aquesta manera també pretenem que els alumnes aprenguin jugant sense adonar-se’n.

Hem començat explicant la llegenda del savi inventor.

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari