The Solar system

We enjoyed this Project because we learnt very much about the Solar system.  We learnt the order of planets from the Sun, what they are made of and their size, shape and distances. We got the information watching videos in English in the Internet. We worked in groups and we had to guess which planet was in each case. Finally, we made these models. It was great!

By Adrià Garcia, Roger, Maria, Esther, Jana Sola, Lua, Xavi and Jana Sabadell.

Projecte Edat Contemporània

A les aules de 6è hem treballat diferents moments històric que han tingut un gran efecte en la nostra vida. Des de la Revolució Industrial, passant per la Guerra Civil i fins la Segona Guerra Mundial.

Per conèixer i il·lustrar, els segles XIX i XX hem fet dues sortides: Calculem l’Eixample i visita a l’Anís del Mono.

Us deixem amb un recull de fotos!

Per motius relacionats amb drets d’imatge, hem eliminat algunes fotografies. Disculpeu les molèsties!

Sant Jeroni de la Murtra

Els alumnes de cinquè vam anar a Sant Jeroni de la Murtra unes setmanes després de l’activitat Viu el parc. Vam anar fins allà en autocar, tot i que la Serralada de Marina és un entorn proper de Badalona. Vam fer una ruta circular per la Serralada, i vam fer algunes activitats per entendre la història de la Serralada i dels elements que hi podem trobar, com per exemple: Pel que fa a la flora, vam aprendre les espècies autòctones com la Murtra, l’Ars Blanc, l’albellatge, el Pi, el Roure, etc. Pel que fa a la fauna vam aprendre sobre el Capsigrany, el Butxí, el conill, etc. I també vam aprendre i visitar el Monestir de Sant Jeroni.

Una vegada vam fer totes les activitats, ens vam ajuntar amb nens i nenes d’altres escoles i vam dinar i jugar tots junts. Va ser un gran dia, tot i el fred que va fer a primera hora del matí!

Mireu les fotos clicant a la imatge!

Projecte Mediambient

En aquest segon trimestre els alumnes de 5è hem començat el projecte del medi ambient. Per una banda, estem investigant sobre el reciclatge, la reutilització, i reducció dels residus. També estem investigant com podem cuidar el medi ambient, respectant la flora i la fauna, estalviant recursos energètics, etc. Per aquest motiu, van venir a l’escola a fer-nos l’activitat Viu al Parc, per a conèixer com podem tenir cura dels nostres entorns naturals, què podem fer i què no, etc. Va ser una dinàmica molt participativa, en la qual vam aprendre moltes coses i ens ho vam passar molt bé.

Aqui podeu veure les fotos de l’activitat

De l’escola a l’institut

6è és l’últim curs que passem a l’escola i, per tant, el tancament d’una etapa. Durant aquest segon trimestre, hem realitzat visites als instituts de la nostra zona Isaac Albéniz i Pompeu Fabra, i també una activitat amb l’IES Ca l’Arnús.

Comencem a fer-nos conscients que en pocs mesos ja serem alumnes d’algun institut. Mireu les fotos!

Biblioteca Canyadó

Durant el mes de Novembre, els alumnes de 5è vam fer una sortida a la Biblioteca del barri per a fer un taller de lectura acompanyat d’una activitat plàstica. Primer vam gaudir d’un ventall de diversos contes, i ens van fer una narració d’un d’ells. Després, vam passar al laboratori de lectura, i per parelles vam poder escollir i llegir els llibres que ens havien preparat. Per acabar l’activitat, vam haver d’utilitzar la nostra imaginació i crear fruites i verdures inventades de forma plàstica.

A continuació, us enllacem en la següent imatge totes les fotografies de l’activitat.

Sortida a l’Institut Català de Paleontologia

Els alumnes i les alumnes de 5è, vam fer la primera sortida de tot el dia a Sabadell, a l’Institut Català de Paloentologia, el dia 2 de Novembre. Allà vam aprendre com investiguen els científics a través de la paleontologia per trobar i classificar ossos de diferents animals, i com extreuen informació d’aquests.

Després de la visita al Museu, vam anar a un parc on vam dinar i vam passar una estona jugant.

Va ser un gran dia d’aprenentatge i de joc amb tots els companys i companyes, i ens va servir per entendre l’esperit científic i començar amb les nostres investigacions!

A continuació, clicant a la imatge, podreu veure unes quantes imatges d’aquell dia!!

Sortida a La Tordera (Montseny) – La central hidroelèctrica

Per anar acabant el Projecte de l’Energia vam fer aquesta sortida de tot el dia.

Tot i que feia un sol meravellós, vam passar molt, molt però que MOLT fred. La sortida va ser molt agradable pel seu recorregut per la muntanya i també perquè vam poder veure de prop el recorregut que fa l’aigua d’un riu que alimenta la petita central hidroelèctrica de La Tordera.

Us deixem aquí les fotos: