Enigmes
6per Mario
A la classe fem un concurs de resolució dels enigmes. Això dels enigmes se’ns va ocórrer quant vam fer el problema de 5éA. Com ens va agradar, l’Albert va posar més enigmes i fem una lliga d’enigmes. Ara ho seguim fent i segur que li agrada a tota la classe.
La lliga funciona així, l’Albert posa un enigma i qui creu que té la solució, l’escriu en un paper i la posa a la caixa dels enigmes, quan algú l’endivina li posem un punt. Qui tingui més punts, guanyarà un premi. Són enigmes per pensar com el del rellotge i la bomba de Futurama que tenim aquí al bloc.
Fins sempre Joana Raspall
1Ahir, dia 5 de desembre, va morir Joana Raspall. Era una poetessa molt coneguda a les escoles ja que va escriure poemes principalment dirigits als nenes i les nenes. Justament aquest any havia fet 100 anys i s’estaven celebrant diferents actes per commemorar aquest fet.
Nosaltres avui, tal i com ha demanat la seva família, hem llegit un poema per recordar-la, bé, en realitat dos, aquests:
‘Endavant!’
Respira fort, que l’aire és teu
i l’aire i tot et poden prendre.
Un cop ja l’hagis respirat
és carn com tu,
és alè teu que no es pot vendre.
Respira fort, que l’aire és teu.
Trepitja fort, que el lloc és teu!
On hi ha el teu peu no n’hi cap d’altre.
La terra té per a tothom
camins oberts.
Fuig de qui vulgui entrebancar-te.
Trepitja ferm, que el lloc és teu!
Parla ben clar, que el mot és teu
i el pensament ningú no el mana.
Si creus la teva veritat
llança-la al vent
i que s’arbori com la flama.
Parla ben clar, que el mot és teu!
‘Només’
Nomes amb un somriure
que em facis,tot passant
ja m’omplo d’ alegria
i veig el món més gran
No em pesa la cartera
si fas el pas lleuger,
no em quedare endarrera,
ja t’ aconseguire
Poemes com aquests sempre ens acompanyaran encara que ella ja no hi sigui. Aquí teniu algunes pàgines on saber més d’ella i aprendre amb els seus poemes.
Excursió al bosc de Santiga
2per Carlos
Avui dia 14 de novembre del 2013, la classe de els zoòlegs i zoòlogues hem anat d’ excursió al bosc de Santiga, on ens esperava la Núria, una noia que ens ha fet de guia. Ens ha explicat moltes coses com que si hi ha moltes pinyes rosegades baix un arbre significa que en aquell arbre ha menjat un esquirol.
No us dic més perquè hem fet una exposició a la que podeu venir i no us vull xafar la sorpresa, però us puc assegurar que ens ho vam passar bé, vam caminar, vam treballar, vam dinar al camp, vam pujar als arbres i altres coses.
Biblioteca els dijous
0per Aroa
Ens han informat que obriran la biblioteca de la nostra escola els dijous a la tarda. Hi poden entrar tots els nens i nenes de l’escola.
Els nens i nenes, amb els pares, poden anar i agafar un llibre de préstec perquè així poden llegir el llibre que els agrada.
A més a més, també s’obrirà a l’estona de pati dilluns, dimecres i divendres perquè els nens i nenes que vulguin llegir o estar allà tranquils puguin fer-ho.
Pla setmanal
0per Yoel
Hem començat a treballar amb un pla setmanal.
Un dia l’Albert va posar una pissarra que es podia escriure amb uns retoladors especials que s’esborren. La pissarra tenia un horari dels dies de la setmana per poder escriure les tasques que hem de fer. Va explicar com es feia un pla setmanal per planificar les tasques, objectius específics, quan portar els deures, o el dia que es treballarà el projecte. Cada divendres omplim entre tots el pla setmanal i com que nosaltres tenim el mateix pla setmanal a l’agenda, ens ho apuntem i així coneixem la planificació de les feines a fer amb una setmana de temps.
Sortim sols
0per Javier
Com ja som grans i anem a cicle superior ja podem sortir sols. Un dels primers dies l’Albert ens va donar un paper perquè els pares que volguessin el firmessin autoritzant que podem sortir sols. Jo crec que es una forma d’adaptar-nos a anar sols pel carrer perquè d’aquí a un any i poc ja anirem a l’institut i dintre de 8 anys ja tindrem 18 i ja serem majors d´edat.
Investigacions
0per Ricardo
Investiguem per comprendre consisteix en agafar una caixa amb el grup, depèn de la caixa, has d’anar a una classe o a una altra i quan obres la caixa surt un paper, i et diu el que has de fer. I també tens una llibreta per apuntar les coses que vas fent amb el grup i la caixa. I quan acabes la caixa has de fer un informe i al principi has de posar SITUACIÓ INICIAL on expliques les teves impressions de la caixa. El PROCÉS és on expliques el que portes fent de la caixa i les CONCLUSIONS són quan ja dius si t’ha agradat la caixa o que has après, etc. I quan ja hem acabat la caixa el professor ens diu que està bé fem la autoavaluació.
Nova professora d’anglès
0Per Nadia.
La professora d’anglès d’aquest any es la Monica.
La vam tenir també a segon.
Ella sap anglès també ens ensenya a parlar en anglès.
Fem deures amb fitxes en anglès.
Les fitxes tenen dibuixos per aprendre el significat de les paraules en anglès.
Hem après a fer descripcions sobre nosaltres en anglès. Encara no hem fet cap examen en anglès.
Un dia en música vam veure un video en anglès.
També els dibuixos animats es poden posar en anglès així aprenen el vocavulari en anglès.
Els cinc grups de la classe
0per Laia Buil
El primer dia de classe vam fer una rotllana amb tots els de la classe ,per fer els grups. Volíem fer 5 grups perquè cada un fes una feina per reformar la classe. L´ Albert va dir:“poseu la ma al darrera´´ i va explicar el que aviem de fer. Va dir:darrera us posaré unes coses a la ma i no podeu mirar-ho i heu de descriure com és i després hem d’ajuntar-nos qui teníem la mateixa descripcions i al final havíem de mirar el que teníem ala ma, i el que tinguessin el mateix formaríem grup per la taula. I vam fer això i hi havia alguns que tenien .:unes fitxes, uns altres unes pedres, altres avellanes, altres petxines i l´ultima unes piles i axí cada taula tenia el seu nom.
Comentaris recents