Fotos des d’Eslovènia

Publicat dins de Activitats, Anglès, COMENIUS, Curs 2011-2012 | Deixa un comentari

4th meeting – Slovenia

From the 10th to the 15th October, there will be the 4th Comenius meeting, this time in Slovenia.
The purpose of the forth metting is:
– Get to know Slovenian educative system
– Present the project “myths and legends”
– Exchange material
– Define a detailes plan of the activities in this school year.

Del 10 al 15 d’otubre es farà la quarta reunió Comenius, aquesta vegada a Eslovènia.
Els objectius a treballar aquesta vegada són
– Conèixer el sistema educatiu d’Eslovènia
– Presentar el projecte “mites i llegendes”
– Intercanviar material
– Definir les activitats a realitzar durant aquest curs escolar

Publicat dins de Activitats, Anglès, COMENIUS, Curs 2011-2012, ZER Narieda | Deixa un comentari

Llegenda dels manairons

Publicat dins de Activitats, Anglès, COMENIUS, Curs 2011-2012, ZER Narieda | Deixa un comentari

Sabeu quina Escola de la ZER és?

Aquí teniu unes imatges que han manipulat alguns alumnes de 4rt de la ZER. Sabeu quina Escola és la que surt a les imatges? Podeu contestar deixant un comentari! 😉

Publicat dins de 4rt, Activitats, Curs 2011-2012, Escola Miret i Sans | Deixa un comentari

Adhesió de la ZER al manifest de somescola.cat

Somescola.cat

El Tribunal Suprem espanyol ha dictat tres sentències que qüestionen el paper del català com a llengua vehicular de l’ensenyament a Catalunya. Aquest fet atempta clarament contra un dels elements bàsics de l’escola catalana, un model que ha funcionat amb èxit els darrers 30 anys i gràcies al qual la nostra societat gaudeix d’un bon nivell d’educació i cohesió social.

Davant d’això, les persones, entitats i centres educatius sotasignats.

AFIRMEM:

  • Que l’escola catalana és un model educatiu consolidat, basat en la no separació dels infants i joves per raó de llengua i que fa possible el coneixement de les dues llengües oficials per part de l’alumnat en acabar l’ensenyament obligatori, tot afavorint la cohesió social i la igualtat d’oportunitats.
  • Que la immersió lingüística i la consideració del català com a llengua vehicular han donat força i solidesa a aquest model, el qual ha estat objecte de reconeixement per part de diverses institucions internacionals, i és un referent com a model pedagògic eficient en el Marc Europeu de les Llengües.
  • Que aquest model lingüístic ha contribuït de manera decisiva a pal•liar el greu desequilibri que viu el català, llengua pròpia de Catalunya, respecte al castellà, en diferents àmbits.
  • Que l’actual model d’escola és el resultat dels esforços de tota la societat, especialment de la comunitat educativa, que amb un consens absolut entorn del model lingüístic, i amb la implicació de pares, mares i del professorat, ha treballat diàriament per tenir una escola catalana, democràtica i de qualitat.
  • Que amb l’arribada d’un nombre important de famílies nouvingudes durant la primera dècada del segle XXI, aquest model d’escola ha ajudat a mantenir la cohesió social del país i s’ha demostrat eficaç en l’acollida i l’arrelament dels infants i joves de les darreres onades immigratòries. A més, situa un nou escenari de multilingüisme que afavoreix l’excel•lència en la competència comunicativa.

SUBRATLLEM:

  • Que la immersió lingüística ha de continuar essent un dels principals actius per aconseguir una societat cohesionada, en què no hi hagi separació entre comunitats ni discriminacions de cap mena.
  • Que les sentències del Tribunal Suprem espanyol amenacen aquest model d’escola i de societat i obren la porta a demandes interessades que poden posar en perill la cohesió social de Catalunya.
  • Que cal actuar contra aquestes agressions de manera positiva, reforçant el model d’escola catalana i millorant la seva eficàcia per garantir un bon coneixement de les llengües oficials que possibiliti l’ús del català en els àmbits socials, econòmics i culturals.

EN CONSEQÜÈNCIA:

  • Rebutgem les sentències del Tribunal Suprem espanyol contra l’escola catalana i les demandes que les han inspirades.
  • Fem una crida a continuar reforçant el model d’escola catalana i a lluitar amb tots els mitjans democràtics per no posar en perill la nostra cultura i la nostra cohesió social.
  • Animem les persones, les entitats i tota la comunitat educativa a comprometre’s de manera activa en suport d’una escola catalana en llengua i en continguts, que no separi els infants i joves per la seva llengua d’origen i que ajudi a construir una societat més cohesionada, democràtica i lliure.

Publicat dins de Activitats, Català, Curs 2011-2012, Reivindicació, ZER Narieda | Deixa un comentari

Iniciativa de somescola.cat

Somescola.cat convida tots els centres educatius a sumar-se a l’activitat “La paraula en català que més estimo” que celebrem en motiu del Dia Europeu de les Llengües, el 26 de setembre.

Consisteix a fer una crida a alumnes, professors i famílies per tal que ens facin arribar la seva paraula preferida en català. Poden fer-ho en el format que vulguin (a través d’un dibuix, un mural, una fotografia, un audiovisual…) i fer-ho arribar per correu electrònic a info@somescola.cat. Les aportacions es penjaran al web de Somescola.cat per tal de mostrar el suport dels participants als 30 anys del model d’escola catalana.

 

Publicat dins de Activitats, Català, Curs 2011-2012, Reivindicació, ZER Narieda | Deixa un comentari

TV3 Visita Peramola

TN-comarques-Barcelona-130920211

 

 

Publicat dins de CEIP Sant Miquel, Curs 2011-2012, Escola Sant Miquel, General, Mitjans, ZER Narieda | Deixa un comentari

Benvinguts al nou curs!!

Avui hem començat el nou curs 2011-2012

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Flashmob

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Pel·lícula: La TV maldita

Publicat dins de 4rt, , Activitats, CEIP Miret i Sans, CURS 2010-2011, Escola Miret i Sans, Pel·lícules d'animació | Deixa un comentari