Objectius d’avaluació

El currículum de matemàtiques a l’educació primària es planteja amb la perspectiva d’un aprenentatge de les matemàtiques per a la vida diària que ajudi a interpretar el món que ens envolta, facilitant la quantificació i la mesura de fets i processos naturals i socials.

Aquest projecte, concretament pot encabir-se dintre de la dimensió de resolució de problemes.

La resolució de problemes és una de les activitats més genuïnes del treball matemàtic. S’hi posen en joc i prenen significat pràcticament tots els aspectes treballats en educació matemàtica. Un problema és una proposta d’enfrontament amb una situació desconeguda que es planteja a través d’un conjunt de dades dins d’un context per a la qual, en principi, no es disposa d’una resposta immediata i que requereix reflexionar, prendre decisions i dissenyar estratègies.

La resolució de problemes no és una tasca per fer al final d’un trajecte sinó que pot ser el desencadenant del procés.

Mesura

– Comprensió de les magnituds mesurables, de les unitats i del procés de mesurar.

– Reconeixement de les magnituds de longitud.

–  Mesura de les diferents magnituds utilitzant unitats no convencionals i convencionals.

– Selecció de la unitat i de l’instrument adequats, d’acord amb la magnitud a mesurar.

– Apropament a la longitud com a perímetre i a l’àrea coma a superfície.

 Aplicació de tècniques i d’instruments per mesurar.

Aplicació del procés de mesurar, tot utilitzant una unitat de forma repetida i un instrument adequat: cinta mètrica, regle, rellotge analògic, balança de plats.

Localització i descripció de relacions espacials

Descripció, denominació i interpretació de posicions relatives a l’espai, en referència a un mateix i a altres punts.

Representació i elaboració itineraris senzills, laberints o plànols.

A partir dels dossiers realitzats pels alumnes, treballs en grup, hipòtesis  i observacions s’han avaluat l’interès i la participació en el grup.