Busquem patrocinadors!

Tal i com ens va dir el Centre Excursionista i el tiet de la Queralt hem d’aconseguir que els diferents negocis del poble ens ajudin i col·laborin amb aliments i begudes pels avituallaments.

Així doncs ens dividim en equips per anar a diferents botigues fora d’escola per trobar patrocinadors.

El primer que hem de fer és elaborar el discurs que utilitzarem per convercer-los per a que ens ajudin. A canvi, els oferirem que surti la seva imatge en el cartell de la cursa que elaborarem.

Divendres que ve ens reunirem tot el grup per veure què hem aconseguit i quins logos de botigues sortiran en el cartell i el tríptic que volem fer!

IMG_1520

Com veieu això marxa de meravella!!!!

Necessitem ajuda!

Ara que ja tenim tot en marxa ens trobem en un moment de pèrdua i necessitem ajuda d’experts que ens diguin què hem de fer a partir d’ara. Convidem a la classe al tiet de la Queralt, expert en organització de curses i al Pere i la Marta del Centre Excursionista Llorençà.

Ens donen vàries pistes…però ambdos coincideixen en què sense ambulància no es pot tirar endavant el projecte per fer-lo real. Arriba el moment d’escriure a l’Ajuntament per veure si ens pot ajudar a finançar l’ambulància. Escrivim el següent mail:

Mail ajuntament

I aquesta va ser la resposta: QUINA EMOCIÓ!!!

Mail ajuntament2

Quina sort poder comptar amb el recolzament de l’ajuntament! Ara ja podem posar-nos mans a la obra amb la comunicació i els patrocinadors!

I’m a runner!

As you see, we love run!

Today we are going to become into real runners! And we will describe ourselves!

IMG_1491

D’aquesta manera hem treballat la descripció de persones en anglès! Baixem al pati, ens fem una bona foto “as a real runners” i després treballem “topics and vocabulary related to description”.

No ha estat una feina fàcil….però ho hem aconseguit!

 

Google Maps ens ajuda!

Aprofitant els plànols del poble que ens dóna l’Ajuntament de Sant Llorenç, intentem marcar sobre plànol el recorregut de petits, que serà d’1 km. No ha estat una feina fàcil perquè el que pensem que pot ser un kilòmetre, després no pot ser-ho, tot i que penso que aquella activitat de sortir a còrrer el kilòmetre ens ha ajudat a resoldre aquesta part del projecte.

El primer que fem és per parelles i sobre plànol marcar el recorregut, posteriorment el passarem a l’ordinador i utilitzarem el google maps: comprovarem si realment és un kilòmetre o no!

Mireu, mireu…

Mapa Kai i Mateu

Mapa Marta i Rafa

Mapa Zaira i Queralt

Mapa Abril i Ivet

Mapa Àitor i Thaïs

Mapa Jaume i Oleguer

I ara sí que tenim el definitiu! El que serà el recorregut de petits per dins del poble!

IMG_1507

Fem el recorregut de la Cursa de les Vinyes!

Avui és un dia ben especial…anem a recórrer el que serà el recorregut de la cursa…

Estem nerviosos i il·lusionats, portem tants dies treballant en això! I ara podrem comprovar si hem marcat un bon recorregut i si realment són 10km exactes! Paral·lelament, un dels infants activa el seu rellotge gps per calcular els kilòmetres i jo activo una aplicació mòbil que ens ajudarà a obtenir el recorregut exacte!

Us deixem unes fotos del dia! Ha sigut ben especial per nosaltres…i sabeu què?? SÓN 10 KILÒMETRES EXACTES!!!!!

 

Ja tenim el recorregut!!!

Doncs sí, 20km eren molts…i nosaltres el que volem és fer una cursa per a que s’apunti moltíssima gent! Així que la decisió final va ser que aquesta cursa seria de 10km.

Gràcies al mapa que ens va portar el Genís, que era a escala 1:10.000, vam poder marcar sobre el mapa, tot mesurant un fil, les parts del territori per on passaria la nostra cursa, és a dir, el recorregut de LA CURSA DE LES VINYES!

Us el presentem:

IMG_1453

El Genís ens ajuda amb el recorregut!

Ara ja sabem què és un kilòmetre i hem decidit que farem dues curses, la cursa d’adults i la cursa de petits. La nostra cursa serà: LA CURSA DE LES VINYES! Tot relacionant les vinyes del nostre poble, les barraques de vinya que vam visitar durant la primera sortida i les curses!

Hem decidit que el recorregut de la cursa d’adults sigui de 20 km i que la cursa dels petits sigui de 2km. No tenim molt clar com traslladar-ho al mapa. Ara ja sabem que la circumferència i tot el que hem après sobre ella ens ajudarà a resoldre aquestes qüestions…però mirant un mapa que teníem a l’aula…s’obren nous dubtes i reptes: què és l’escala????

IMG_1194

El mapa que tenim a la classe és escala 1:50.000 i no acabem de veure com marcar el nostre recorregut…de manera que demanem ajuda a en Genís, pare d’un dels nens del grup i ve a l’escola carregat de mapes, continguts i il·lusió! Passem un matí molt agradable però el nostre cap treu fum!!! És possible que 20 km siguin molts??? Haurem de reduir aquest recorregut a 10 km??

IMG_1230 IMG_1227

 

Deixem entrar nous continguts en anglès!

Com ja he comentat en un article anterior, de forma paral·lela, en anglès, estirem el projecte per la banda de l’energia, les kilocalories, els aliments que donen energia, etc.

En una de les sessions van intentar resoldre les preguntes que es van marcar com a prioritàries. Un dels equips intentava esbrinar el pressupost. Llavors van dir que necessitaven anar al supermercat a mirar els preus dels productes. Van fer un llistat dels productes que creien que haurien d’haver-hi als avituallaments.

Aquella mateixa tarda vaig anar a comprar al supermercat un producte de cada d’aquell llistat. L’endemà en anglès miraríem les kilocalories i que són. Quina relació hi ha entre les kilocalories i els esportistes?

És aquí on vam necessitar saber aquests càlculs per 10, 100 i 1000, el truc dels zeros!

El projecte arriba a casa!

Ens anem a casa cada dia pensant en la cursa, en el recorregut, en els avituallaments, en tantes coses que queda per fer! En Jaume va arriba a casa i amb el pare van estar parlant sobre el recorregut i si havia de ser un circumferència o no. Llavors va portar a la classe nous termes:

PERÍMETRE, RADI, DIÀMETRE????

Vam baixar al pati amb unes cordes a dibuixar circumferències. I vam comprovar si el perímetre mesurava igual que el diàmetre. En Jaume va fer una hipòtesi molt interessant: El perímetre és igual que el diàmetre multiplicat per tres… AL·LUCINANT!!

Per acabar de donar cos a aquests nous aprenentatges dibuixarem una circumferència al terra de la nostra aula…tenint presents el radi i el diàmetre!