El passat curs 2014-15, vam engegar un projecte pilot a 1r d’ ESO. Es va plantejar en un context anual, dedicant-ne una hora setmanal i dividit en dues temàtiques diferents a cada quadrimestre: una de caire humanístic-social , amb El món romà com a eix conductor, i l’altra des d’una visió científica, partint del bosc com a temàtica (La serra de Galliners, el nostre bosc: Blog Alumnes). Des d’ aquesta experiència prèvia, vam decidir, de cara al curs actual 2015-16, continuar amb tot allò que vam considerar positiu i canviar aquells aspectes millorables.

En aquesta línia, i a partir d’un document DAFO creat, vam fer les següents propostes de millora pel que fa a l’organització dels projectes:
A nivell horari, de cara a l’alumnat, vam considerar que podria arrelar més en els alumnes el fet de dedicar una setmana de manera intensiva en lloc de fer només un “tast” d’una hora setmanal, la qual sempre acabava quedant massa curta per maneres de treballar que impliquen la creativitat, la creació, la investigació, l’ observació o la manipulació; A nivell de gestió del temps, de cara a l’Equip Impulsor, el fet de realitzar un projecte durant el curs sencer va implicar que tant el plantejament dels projectes, com la preparació de materials, els dubtes i problemes que sorgien setmanalment, les solucions a aquests, les valoracions i avaluacions, etc. marquessin uns tempos massa atropellats i que l’Equip Impulsor s’anés impregnant d’una certa angoixa. Vam decidir, doncs, que de cara a aquest curs 2015-16, l’establiment d’una setmana de treball intensiu també afavoriria el funcionament de l’Equip Impulsor, i de retruc directe a l’alumnat, és clar. Ens proporcionaríem així el temps necessari per a la planificació i plantejament del projecte, la creació de materials, la temporització adequada i tota la resta d’accions prèvies a la implementació del projecte a l’aula. De la mateixa manera, les valoracions del funcionament del projecte, les avaluacions, la recollida de propostes de millora i totes les accions a posteriori d’aquesta implementació també tindrien el temps i el ritme merescuts. Esperem que així sigui!
Pel que fa a aquest any, ens comprometem, com a centre, a realitzar un projecte transversal on tres equips educatius es veuran implicats. Es realitzarà un producte final, seguint la metodologia del treball per projectes, tenint present les competències pròpies dels àmbits segons els nous currículums i documents. L’ avaluació es realitzarà a partir de rúbriques i recollirem tota la documentació del procés (docents i alumnes). S’aturaran les classes durant una setmana , del 14 al 18 de març. La presentació del Treball es farà als alumnes mitjançant un Google Sites .
La nota del projecte farà mitjana amb la del Treball de Síntesi , d’aquesta manera pot servir per arrodonir-la al final de curs, i també pot facilitar la recuperació de Treballs de Síntesi de cursos anteriors.