Propostes de millora d’organització i de resultats

Després de realitzar la valoració de la setmana de treball per projectes s’observa que repetides vegades ha sorgit la idea de reorganitzar aquesta setmana a nivell horari, de manera que:

– un mateix professor pugui tenir continuïtat a una mateixa aula*.

– que cada equip docent estigui al seu nivell i no en d’altres perquè és complicat que tota la informació arribi si algú està a més d’un nivell*.

* COMPLICACIÓ: no tot el centre funciona de la mateixa manera durant aquella setmana: 1r, 2n i 3r han treballat per projectes; 4t han realitzat 3 dies d’un projecte d’eticocívica i Batxillerat han continuat amb la normalitat de les classes.

Fer una reorganització horària en aquest context pot ser molt complicat, però solventaria molts aspectes, inclosos els resultats als quals poden arribar els alumnes:

– tutoritzar un grup durant una àmplia franja horària permetria un grau més elevat de seguiment i també d’implicació tant del professorat com de l’alumnat

 – confeccionar un horari pauta molt més la distinció entre les activitats dirigides (quins continguts volem que TOTHOM assoleixi, transversals -des de diverses àrees- i extrets del currículum) i activitats d’autonomia; així també es trenquen moments, s’hi incorporen novetats, s’evita que les 6 hores diàries es facin massa feixugues i tot plegat es fa més dinàmic.

– el fet que a cada hora surti un professor i entri un altre a l’aula no afavoreix el seguiment, el clima ni el treball d’aula, i per tant segur que tampoc no afavoreix els bons resultats.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *