Situem-nos

Ens proposem un projecte més ambiciós per a aquest curs. Mentre que l’any passat el treball per projectes implicava un crèdit variable (Competències Bàsiques Lingüístiques i Matemàtiques) d’un sol nivell educatiu, enguany es fa extensible a tres nivells educatius, implica totes les matèries, i per tant, hi haurà molts més alumnes que hi participaran i tanmateix impliquem a diferents equips docents.

Es plantegen tres temàtiques diferents (una per a cada nivell entre 1r i 3r d’ESO), totes sota un mateix sostre o eix conductor: Una volta pel món. Cadascun dels tres nivells educatius tindrà, doncs, un punt de partida (o tema) diferent però tots tres tindran en comú problemàtiques i realitats de caire global.

A 1r de l’ESO la temàtica estarà al voltant del medi ambient (Volem un món net?), a 2on  centraran la mirada en la diversitat cultural (Com són els altres?) i a 3er aprofundiran en la justícia social (Hi ha desigualtats al món?). La idea és, doncs, realitzar un projecte únic de centre (en aquests tres nivells) però que alhora pugui diversificar-se i treballar-se des de diferents perspectives.

Des del primer moment la tria del tema principal i dels temes que es treballaran per nivells ha estat realitzada per l’Equip Impulsor. S’ha vist adequat trobar un equilibri entre el fet de marcar unes directrius i el de donar llibertat d’elecció, de manera que es pugui adaptar a cada nivell educatiu segons les necessitats: als més petits els caldran més pautes i als més grans probablement menys. En cap cas, però, es pretén descuidar l’autonomia, la llibertat ni el protagonisme de l’alumnat. En aquesta línia, es proposen subtemes a treballar a cada nivell educatiu (sempre oberts a que els grup de treball puguin fer propostes pròpies). I una cosa similar succeeix amb els productes: a 1r d’ESO es fan una sèrie de suggerències com a productes finals relacionats amb els subtemes proposats (que no tenen per què triar, poden ser utilitzats com a inspiració o a tall d’exemple); i a 2n i 3r només es donen exemples però no un llistat de productes per triar.

D’aquesta manera pretenem treballar junts realitzant un projecte comú, partint d’una mateixa idea o tema principal que alhora es pugui adaptar a tres nivells educatius diferents.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *