El grup impulsor de 1r d’ESO hem acordat, amb el nostre equip docent, que farem la presentació dels projectes a les tutories. Per aquest motiu, hem preparat una guia perquè els tutors i l’ equip docent es vagin familiaritzant amb el site amb el que treballaran els alumnes. Aquí us la presentem:
PRESENTACIÓ TREBALL PER PROJECTES UNA VOLTA AL MÓN.
1r ESO “VOLEM UN MÓN NET?”
- BENVINGUTS A FER UNA VOLTA AL MÓN. Fer la presentació de la pàgina web on trobaran tota la informació.
https://sites.google.com/site/unavoltaalmonprojectesalegara/home
Mirar el 1r vídeo- 1’57. Plantejar una pregunta que han de resoldre per a la propera semana: Per què al nostre planeta se l’anomena el Planeta Blau?
Mirar el 2n vídeo- 1’28 . Plantejar: Abans que nosaltres, al planeta quines altres civilitzacions hi havia? Busca informació.
Creus que, malgrat compartim el planeta, tots els humans tenim les mateixes oportunitats a la vida?
- ELS VOSTRES PROJECTES. (no cal entrar en aquest punt, podem passar directament a la resta)
1rESO “Volem un món net?” Mirar com serà el nostre projecte. Mirar el vídeo:
Vídeo sobre el tomàquet Solís, 0’47. Pot portar a demanar una reflexió sobre què estan disposats ells a fer perquè el món sigui sent meravellós.
Mostrar els subtemes, i els productes, però molt per sobre. Ells poden plantejar temes nous, inclús es podria fer una pluja d’idees. Igual apareixen temes nous que podem aprofitar i els entusiasmen.
2nESO “Com són els altres?”
3rESO “Hi ha desigualtats al món?”
Plantejar: en que s’assemblen i en què es diferencien els 3 projectes?
- DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE. Anem a conèixer amb què treballaran.
Treball per projectes = Treball en equip. Què vol dir treballar per projectes?
- Què entenem per treballar en equip? Poden donar idees, què és per a ells? Parlar-ho per sobre… ja en tornarem a parlar.
- Fases del projecte: Només comentar que hi haurà diferents fases, i en cadascuna sobretot hauran de ser creatius, pensar, donar idees…posar-se d’acord. S’hauran de plantejar: per on comencem?
- Metodologia del treball: Parlar sobre que hi ha altres maneres de treballar a la forma habitual de cada dia a l’insti.
- Què ens heu de fer arribar? MOLT IMPORTANT PER EXPLICAR
- PARLAR SOBRE LA CARPETA D’APRENENTATGE
- COM AVALUAREM LA SEVA CARPETA D’APRENENTATGE
- Parlar sobre que hi ha d’haver un producte final (maqueta, pòster, vídeo… article diari…? Podem mirar exemples a: 1rESO Volem un món net?
- El producte s’haurà de presentar en una exposició oral.
- Nosaltres els avaluarem el producte,com l’exposaran, i el més important què han après en aquest projecte.
- Ells faran una autoavaluació de com ha anat tot el procés.