Quins components té la llet?

Volem saber quina composició té la llet.Captura de 2016-04-28 15:44:00

 

Per això necessitem llet, un pot, un fogonet i una tapa.Captura de 2016-04-28 15:49:48 Posem la llet al pot, l’escalfem amb la tapa posada, passats uns minuts aixequem la tapa i observem que a la tapa a quedat aigua.Captura de 2016-04-28 15:46:16

Apaguem el fogonet i mentre es refreda què ens ha quedat?, la Salma diu:

-una capa fina elàstica.

Entre tots esbrinem el que és, apareixen les paraules, nata i greix.

Captura de 2016-04-28 15:47:17

Com es fa el iogurt?

Pluja d’idees i comprovem. Per a la primera experimentació necessitàvem: llet, aigua, sucre, fruites (maduixes, i pomes), batedora, nevera i congelador.

Vam fer les barreges segons ells mateixos creien, algunes les vam posar a la nevera i d’altres al congelador, vam esperar per cada barreja el temps que ells mateixos van decidir. Passats els dies vam comprovar si allò que havia quedat era iogurt.

Com ens organitzem?

El projecte s’orienta a tot el grup classe, però a l’hora de treballar, el grup classe en molts moments s’organitza en equips cooperatius.

Això permet, que cada grup cooperatiu dugui a terme la mateixa investigació simultàniament per exemple la composició de la llet o de vegades, se’n faci càrrec d’una part específica d’una investigació més dilatada en el temps com en la investigació de les maquetes treballades. Aquest enfocament requereix de 2 mestres a l’aula per tal de poder dinamitzar els diferents equips de treball. A més a més, els equips són heterogenis donant una resposta inclusiva dins de l’aula i possibilitant l’aprenentatge entre iguals.

La configuració dels equips de treball parteix, a voltes de les preferències dels propis alumnes i, altres vegades a instàncies i a l’elecció del mestre.

Destaquem que l’agrupament de treball bàsic són els equips col·laboratius. Amb tot, no s’exclouen altres tipus d’agrupament que venen determinants per la pròpia tasca. Així, també s’ha treballat per parelles, per trios, individualmtent,  exposició de resultats d’una investigació a las resta de companys, etc.

Treballem per projectes

Aquest és el quart curs que el centre participa de la XCB. Aquesta  participació  i tot el Projecte de Ciències no hauria estat igual sense l’impuls i l’acompanyament d’una persona molt especial per la que sempre tindrem un record.

El treball per projectes a Ciències s’ha generalitzat a l’escola de P3 a 6è i cada cop anem integrant més àrees, fent-los més transversals.

Poc a poc anem incorporant també aquesta forma de treballar a les especialitats. Ara mateix estem en un moment clau d’inflexió; decidir de quina forma incorporem plenament el Treball per Projectes al nostre projecte de centre.

 

Qui som?

Som uns mestres de l’Escola Tanit de Santa Coloma de Gramenet. Som la Montserrat Ruiz i la Cristina Miralles i no ens considerem diferents d’altres mestres.

Pots mirar d’endevinar qui som a la foto, però qui som no és important. És l’equip qui fa realitat el dia a dia del Tanit, i nosaltres en formem part.

L’Escola

Un procés iniciat, sense fi i sense marxa enrere possible de transformació d’una escola amb la participació de tots els membres en condicions d’igualtat i justícia,
amb l’objectiu final de transformar el món
a partir de la transformació de l’entorn més proper.

Ja fa 16 anys que es va iniciar el procés de transformació en la Comunitat d’Aprenentatge Tanit de Santa Coloma de Gramenet.  Han estat 16 anys amb moments bons i de no tant bons però en els que mai no hem deixat d’avançar, sempre amb la voluntat i el convenciment de que és un projecte enriquidor i que ens enriqueix també com a mestres.

 

tanit