Valorem/ Avaluem.
Un cop finalitzat el projecte portem a terme una conversa col·lectiva en la que la mestra i els alumnes comentem conjuntament el procés seguit en el projecte, les interrelacions creades en l’aprenentatge i els resultats aconseguits. Es tracta de fer una recapitulació de tot el procés realitzat.
Vam fer un repàs de les hipòtesis inicials plantejades i de com les havíem anat resolent. Vam reflexionar de com a partir d’una pregunta inicial van sorgir noves preguntes que a la vegada ens van portar a altres noves preguntes. Finalment vam comprovar si érem capaços de respondre a la pregunta inicial del projecte .
Un cop conclosa la tasca, els mateixos alumnes fan un autocontrol per tal d’avaluar els aprenentatges adquirits.
Els alumnes van plasmar tot el que havien après al llarg del projecte de manera lliure: elaborant un laap book o carpeta d’aprenentatge on van fer un recull de les activitats més significatives ( un text instructiu, el llibre de màgia amb el recull de trucs seleccionats per tots els nens de la classe, el llibre dels experiments, les fotos màgiques, el carnet de mag on anaven posant estrelles a mesura avançaven en el seu procés d’aprenentatge , el dibuix de la seva visita al teatre, els objectes que ha de portar un mag, els consells que donem per ser un bon mag., el codi QR per poder mostrar a les famílies tot el que hem après…). Tot aquest procés ha permès realitzar una bona avaluació.