Medi: experiments

 REALITZEM EL PROJECTE.

En aquest moment l’acció experimental i investigadora és la més important. Els infants duen a terme el que han planificat.

En el nostre del projecte volien descobrir amb què podien fer màgia. És van plantejar les seves hipòtesis: amb daus, cartes, monedes… Amb l’ajuda dels mestres, van realitzar l’experiment per comprovar-ho i en van extreure unes conclusions a partir de tots els comentaris i converses que s’anaven establint. Aquí teniu la mostra d’alguns d’aquests experiments:

medi1

A partir d’un nou experiment, els Edelweis hem pogut observar,experimentar i comprovar com les coses del nostre entorn poden transformar-se. Així hem pogut fer de forma multidisciplinar activitats relacionades amb l’àrea de medi.

medi2

EXPERIMENT 1

Què li passa a un ou si el fiquem en vinagre? I si el fiquem en aigua?

Es planteja la pregunta als nens que hauran de fer les seves hipòtesis i posar-les en un mural.

Fent la part d’experimentació i deixem reposar els ous 2 dies (els deixem en un lloc visible perquè els nens puguin anar observant els canvis.

Treien els ous dels gots i deixem que els nens els observin i els toquin. Parlem sobre els canvis que poden observar (s’ha fet gran, és una mica transparent, és tou). Comproven les hipòtesis inicials.

Trenquem l’ou màgic i olorem el que hi ha a dins. Perquè fa olor a vinagre? L’ou ja no és impermeable i el vinagre li ha entrat a dins.

medi3

canvi

IMG_20160307_171702

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_20160307_171715

 

 

EXPERIMENT 2

Què passarà si fiquem un os en vinagre?

Els nens ompliran el seu full d’experiment amb la seva hipòtesis i la descripció de l’experiment.

Fent l’experiment i esperem dos dies. Observem els canvis i demanen els nens que completin el seu full amb els resultats i les conclusions.

(el principi és el mateix que amb l’experiment de l’ou. S’espera que els nens connectin els dos experiments i puguin fer una hipòtesis vàlida i una explicació correcta).

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *