Transversalitat

El Projecte de la Fira Matemàtica que organitza el Cicle Superior per a tota l’escola implica un treball de tots els àmbits educatius:

-La comunicació, aprenentatge entre iguals, autonomia i iniciativa de l’alumnat, habilitats socials, respecte, solidaritat, treball en equip…

L’escola és un lloc privilegiat d’aprenentatge i de creixement personal, per això els alumnes s’han d’involucrar en el seu procés d’aprenentatge constant,  han de tenir un paper actiu en tot moment per sentirse motivats i amb ganes de conèixer coses noves i
apassionants.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

La Fira ha estat un èxit !!!!

El projecte de la Fira ja arriba a la seva fi !!!!

La Fira ja està enllestida !!!!!

Són molts els continguts que han sortit:

Resolució de problemes

Seriacions i classificacions

Nombres / Càlcul

Geometria

Mesures / Instruments de mesures

I moltes des competències :

OLYMPUS DIGITAL CAMERACompetència  comunicativa

Competència matemàtica

Aprendre a aprendre

Autonomia i inciativa

Competència social

 

Som-hi!

Les mestres han començat a recopilar el material per presentar als alumnes i poder crear, modificar, decidir… amb ells/es les diferents estacions.

En aquest vídeo podeu veure el treball inicial de les mestres.

 

Els alumnes comencen a preparar les diferents activitats per a la Fira Matemàtica.

 

 

 

De mica en mica….

Ara ja és l’hora de posar-nos a treballar de valent.

Acords presos:

La Fira Matemàtica es realitzarà durant les jornades culturals del més d’abril, en una sessió matinal on tota l’escola compartirà un espai i unes experiències matemàtiques.

L’alumnat de 5è i 6è seran els encarregats de l’organització i dinamització d’aquest projecte

Després de les vacances de Setmana Santa s’iniciarà l’organització i la construcció del material que formarà part de la Fira. Durant tot el mes previ a la Fira els alumnes de Cicle Superior aniran planificant i organitzant la Fira i també seran els encarregats d’informar a totes les aules del projecte i la seva dinamització.

La Fira es dividirà en dos grans grups: petits (de P3 a 1r) i grans (de 2n a 4t).

La Fira tindrà 8 estacions per als petits  i 8 per als grans, aquestes estacions estaran adequades al perfil de l’alumnat .

A cada estació es realitzarà una activitat dels diferents àmbits de la competència matemàtica.

Cada responsable de grup i cada responsable d’estació (alumnat de 5è i 6è) disposarà d’un document d’autoavaluació on figurarà:

-Components del grup

-Nom i número de l’estació per ordre

-Apartat de valoració

 

 

 

Dubtes Incials

Quan el Claustre va plantejar realitzar la Fira Matemàtica ens van sorgir els següents dubtes:

-Quins continguts treballariem?

-Com ho enfocariem a l’alumnat del Cicle Superior? (Compartir objectius)

-Com ho organitzariem?

-Quin material utilitzariem?

-En quin espai els ubicariem?

http://media.metroscubicos.com/625x415/media/2012/10/10/dudas.jpg

Calia “posar-se les piles” i dinamitzar reunions organitzatives per començar a dibuixar l’esquelet de la Fira Matemàtica.

Què és la Fira Matemàtica?

La Fira Matemàtica és un projecte on tota l’escola està implicada: alumnes i mestres.

És un projecte fantàstic que es divideix en tres grans moments:  un abans, un durant i un després.

ABANS:  el Cicle Superior s’encarrega de l’organització de la Fira: preparació i elaboració de proves i materials.

DURANT: tot l’alumnat, des de P3 a 4t passaran per les diferents estacions tot gaudint de la Competència Matemàtica. La Fira s’organitza en dos grans grups: activitats per al grups de petits (P3,P4,P5 i 1r) i activitats per al grup de grans (2n,3r i 4t). La jornada es realitza al pati de l’escola. Els diferents grups són heterogenis i van acompanyats per un guia que és un alumne de Cicle Superior.

A les diferents estacions hi ha uns responsables que s’encarreguen de l’organització, la dinamització i l’avaluació de l’estació.

DESPRÉS: l’avaluació té un pes primordial tant durant com al finalitzar la fira. Durant el procés cada alumne responsable de l’activitat valora de manera qualitativa i quantitativa cada grup.

Al finalitzar la Fira, i d’una manera constructiva l’alumnat reflexiona sobre com han anat les proves: tipus de material utilitzat, temps destinat, adeqüació del lloc, dificultat de la prova, funcionalitat de l’activitat i la satisfacció tant personal com de grup (full de registre)

Resultat d'imatges de fira matemàtica

 

Una vegada acabat tot el procés el professorat avaluarà l’organització de la Fira, la implicació de l’alumnat i el professorat i l’aportació que aquestes activitats fan a la Competència Matemàtica en els diferents nivells educatius (rúbrica).