Perill. Tomb metodològic

seguridad_curvasuave2Un cop l’equip impulsor ha decidit que cada cicle elabori un projecte ens hem reunit els mestres que el treballarem i n’hem començat a parlar.

Voldríem donar un tomb metodològic a l’enfocament dels projectes a l’escola tal com s’han fet fins ara.

Per a això volem que sigui un projecte comú de cicle, que sigui internivell. Ens agradarà barrejar alumnes de 5è i 6è; pensem que aquesta col·laboració potencia l’aprenentatge i respecta la diversitat de ritmes, de coneixements i d’habilitats.

Ens decidim a canviar l’esquema dels projectes de Medi que hi ha establerts a l’escola. El tema de les màquines toca a 6è però es pot plantejar perfectament també a 5è, de manera que quan aquests alumnes facin 6è ja faran el projecte que suprimim. És un tema que dóna de sí per relacionar-ho amb altres àrees i que ens permet que el producte final no sigui un document escrit ni basat en la tecnologia digital com ho són la majoria.

No és un treball específic de recerca buscant fonts bibliogràfiques o a Internet com ja fem en altres projectes. És la proposta d’una tasca tecnològica poc freqüent a l’escola. Veiem que té un aspecte molt significatiu pel fet que el producte final serà utilitzat per jugar en una festa.

Té una conseqüència clara: haurem de prescindir de l’estructura horària rígida que tenim marcada; intentarem no perdre les hores dels especialistes però quant a les hores fetes pels tutors aprofitarem la llibertat de què disposem per organitzar-ho de la manera més adequada.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *