Comença l’organització. Què ens cal fer?

Ens trobem ja en el punt de començar a organitzar la cursa. Els alumnes decideixen en gran grup tot els passos que cal fer: explicar a la tècnica de l’ajuntament de barri el nostre projecte i demanar-li ajuda perquè ens informi de quins permisos hem de demanar i a qui. Decidim escriure-li un mail. Cada taula en redacta un i després, els posem en comú per consensuar entre tots un redactat final. El mail s’envia i la resposta no es fa esperar. S’ofereixen a venir a l’escola la tècnica del barri i la tècnica de seguretat del districte. La visita és interessant perquè aclareix molts dubtes: s’ha d’omplir una sol·licitut formal per demanar el permís d’organització, i aquesta, es deriva a la directament a la Guàrdia Urbana i a Parcs i Jardins. Ens informaran si cal disposar d’una ambulància. Ens poden donar cinta per marcar el recorregut i també podem demanar tanques per delimitar espais.

També decideixen que hauran d’escriure un mail a les Escoles Amigues per demanar les llistes de les classes en un document Excel. Tanmateix volen gravar un vídeo per convidar-les.

Igualment, volen informar a 3 companyies d’aigua (Font Vella, Viladrau i Aigua de Ribes) del nostre projecte per demanar-los si ens ofereixen ampolles d’aigua gratuïtes per al dia de la cursa.

S’adonen que cal pensar un logo i un slogan perquè surtin en els dorsals, el cartell, els tríptics i tots aquells documents relacionats amb la cursa.

Se’ns gira molta feina!

Com podem donar a conèixer la cursa?

doc20160225130904_005Paral·lelament a la part organitzativa de la cursa, es van organitzar en grups de quatre per fer un treball de recerca sobre els quatre aspectes de la graella.

En un altre moment vam consensuar entre tots quines tasques podríem fer per donar a conèixer la cursa.

Aquesta tasca també anirà a la carpeta d’aprenentatge.

Primera sortida al Turó de la Rovira

Finalment va arribar el dia de la primera sortida cap al Turó de la Rovira. En aquest primer recorregut, portàvem dues rodes circulars d’1m de circumferència per anar mesurant els metres del camí, les quals es van anar passant entre ells. Uns encarregats prenien nota de les dades.

Sany7024.2Sany7026,3

Al mateix temps, se’ls va donar a tots una graella en la que s’havien de fixar en alguns aspectes que després ens anirien bé per aprofundir en el coneixement sobre el turó: indicis històrics, indicis d’usos socials, vegetació i voltants. Els alumnes tenien clar que per fer una bona difusió de la cursa, primer ens havíem de documentar.

doc20160225130904_015 doc20160225130904_014

Compromís

Un cop arribats en aquest punt, ens calia un compromís per tal de ser conscients de la importància de la nostra actitud tant en les tasques individuals com de grup per a que el projecte tiri endavant. Aquest compromís per escrit s’inclourà en la carpeta d’aprenentatge.

doc20160225130904_012 doc20160225130904_013

 

ENS HAN ENCARREGAT ORGANITZAR UNA CURSA. COM HO FAREM?

El gran repte que s’ha plantejat als nostres alumnes és organitzar una cursa per a un grup nombrós de nois i noies que surti de la nostra escola i arribi dalt del cim del turó, superant un desnivell aproximat de 200m. El repte es va presentar amb aquesta pregunta: Ens han encarregat organitzar una cursa. Com ho farem?

Per guiar el procés de reflexió individual vam voler partir de l’experiència personal de cadascú i ho vam fer amb aquestes dues preguntes. Aquesta reflexió inicial ens serveis per començar la carpeta d’aprenentatge.

doc20160225130904_006 doc20160225130904_007

 

Reflexió inicial

La idea de basar el nostre projecte en el Turó de la Rovira va venir de la necessitat de fer entendre al nostre alumnat que, tot i l’actual urbanització de l’espai del que parlem, era fins gairebé els anys 20 del segle passat, un turó  com els altres que es veuen si mirem en direcció cap a Collserola. Aquest fet, contemplar el turó com un espai natural, ens permet un acostament modern i esportiu en el corrent actual, per exemple, dissenyant un projecte inspirat ens  els KM Verticals i en la seva organització. En aquest aspecte detonant, podem afegir-hi tots els fets  històrics, socials, culturals  i turístics que han posat el Turó de la Rovira  i la seva imatge en l’univers de la iconografia  de la ciutat que sap projectar-se al món.

El projecte que hem pensat realitzar amb els nostre alumnat és dur a terme l’organització d’una cursa en vertical al Turó de la Rovira. Aquesta, la prepararem dintre del marc de les trobades anuals que fem amb les escoles amigues ( alumnes de sisè de quatre escoles properes a la nostra, dins del districte i que comparteixen l’institut d’itinerari).