Fem un simulacre de la cursa

FEM UN SIMULACRE DE CURSA

Avui, 9 de maig pensem tot allò que necessitem per anar demà al turó de la Rovira a fer un simulacre de la cursa i veure tot el que necessitem per preparar-la:

Cinta, cronòmetres, armilles reflectants per als controls ( 3 adults), mòbils dels adults (per a la mestra que és a la sortida per tal d’avisar a la que és a dalt a l’arribada de l’hora que comença la cursa per a que posi el cronòmetre en marxa)

Pensem un pla B per si falla la cobertura: walky-talkies, llençar un coet en el moment de la sortida, fixar una hora per començar.

Cal portar una carpeta amb una llista i un bolígraf per apuntar el temps que triga cadascú. També una bossa de plàstic gran per ficar les motxilles amb l’aigua i l’esmorzar, tisores per tallar la cinta i farmaciola.

A la primera pujada anirem marcant el circuit amb cinta i a la segona, farem la cursa. Al baixar, recollirem tot el que hem col·locat.

Finalment avaluarem com ha anat tot: els inconvenients que ens hem trobat i els aspectes que cal millorar.

Com hem de fer els dorsals?

Avui hem estat fent pluja d’idees en gran grup sobre possibles maneres de dissenyar els dorsals. En primer lloc calia remarcar quins aspectes eren importants tenir en compte per tal que ens ajudessin, un cop acabada la cursa, a organitzar les classificacions.

Després de moltes propostes, hem convingut que seria bo separar nois i noies i que l’ordre dels números seria el de la inscripció (en aquest cas, l’ordre d’arribada de les llistes de les escoles per correu electrònic).

Finalment, quedaran així:

-Del 001 al 049: Torrent de Can Carabassa

-Del 050 al 100: Mare Nostrum

-Del 101 al 125: Àngels Garriga

Les nenes portaran un D (dona) i els nens una H (home).

Aquí el teniu!

DORSAL

Primers entrebancs! Busquem solucions

1. L’Ajuntament no ens deixa fer la cursa tal i com la teníem pensada. Ens han respost que Barcelona està saturada de curses i que no podem utilitzar la via pública ni tallar carrers.

Fem una xerrada a la classe i entre tots decidim que els alumnes de les altres 3 escoles, arribin caminant fins a l’entrada del Parc del Guinardó. Allà començaran a córrer i a compar el temps.

2. Les empreses d’embotellament d’aigua a les quals havíem enviat cartes per demanar suport logístic (ampolles d’aigua suficients per a tots), no ens han contestat o ens ho han denegat. Per tant, els participants s’hauran de portar l’aigua. Acabarem de decidir si un cotxe pujarà amb totes les motxilles al cim per tal que els corredors no les portin a sobre.

 

El Turó de la Rovira és un bosc? Ho preguntem a l’enginyer de monts Ignasi Castelló

Aquest curs tenim la sort de poder comptar amb la col·laboració d’un enginyer de monts: el senyor Ignasi Castelló dins del programa ANGEM. Ell ens va fer una xerrada al claustre i ens va proporcionar una bateria de preguntes-reflexions. Nosaltres en vam aprofitar dues per relacionar-les amb el nostre projecte.

Ja que la cursa recorre bona part del Parc del Guinardó, volíem saber si era un bosc o no. Després de fer una passejada pel parc van haver de contestar en un full aquestes tres preguntes:

1. Quins són els factors principals que limiten l’existència d’un bosc?

2. El Parc del Guinardó que vas travessar per arribar al cim del Turó de la Rovira és un bosc?

3. Quina interrelació es produeix entre els ciutadans i les zones arbrades?

El 17 de març ens va visitar l’Ignasi Castelló per aclarir-nos dubtes. La xerrada va ser molt interessant, ens va desvetllar moltes idees, ens va obrir la ment a noves mirades i ens va aclarir concepcions errònies.

IMG_2402 IMG_2403 IMG_2404 IMG_2405

Ho vam resumir en un text.

Text Ignasi Castelló

 

 

Visita de la Sra Custodia Moreno, barraquista lluitadora

SANYO DIGITAL CAMERA

SANYO DIGITAL CAMERA

Teníem pendent una visita d’una persona que hagués viscut a les barraques del turó de la Rovira. Quan la vam trobar, li vam demanar que ens fes una visita per explicar-nos la seva experiència.

El dia 9 de març ens va venir a veure i amb gran amabilitat ens va explicar  la seva vida i li vam poder fer tota una bateria de preguntes que havíem preparat en llengua castellana.

Va ser molt interessant i al final, vam fer un recull de tots els valors que la sra Custodia ens va transmetre a través de la seva vida i la seva lluita per aconseguir uns habitatges dignes.

De tot això n’hem fet un text en format entrevista.

Tenim dubtes. Consultem les tècniques del districte

Dsc08853-1Dsc08854-2Dsc08855-1doc20160314090406_001 doc20160314090406_002 doc20160314090406_003Mentre estem dissenyant el recorregut i organitzant la cursa, ens surgeixen molts dubtes i la nostra pregunta és a qui podem consultar. Els alumnes proposen la Guàrdia Urbana, l’Ajuntament… fins que anem acotant a l’Ajuntament del districte d’Horta-Guinardó.

Enviem un mail a la tècnica del districte i ella ens respon amb una visita, i a més a més acompanyada de la tècnica de seguretat.

Ens disposem a explicar-los i fer-los-hi totes les preguntes que necessitem i ens ajuden molt.

De tot això, en fem un text en llengua catalana.

Dissenyem el recorregut

doc20160225130904_003doc20160225130904_004Ens cal triar correctament el recorregut. Tal com ens va informar la tècnica de l’ajuntament, és preferible no anar en contradirecció dels cotxes. Com ho farem?

Serà un treball per grups: Els donem un mapa topogràfic de la zona i unes premises a seguir. En un full vegetal hauran de marcar un recorregut que considerin convenient i segueixi les consignes. Després, els posem en comú a la pantalla i en descartem alguns. Caldrà provar-ho sobre el terreny. Com ho farem?

En hores de migdia, L’Eugeni (mestre de matemàtiques) i l’Anna Bosch (mestre d’EF) sortiran per grups a mesurar amb detall el recorregut.

Aquesta feina la guardarem a la carpeta d’aprenentatge.