Comentari final dels mestres

Projecte acabat!

Els mestres que l’hem dut a terme estem plenament satisfets de la feina feta. Sabem que es podrien millorar alguns aspectes, però hem pogut superar els entrebancs que ens han sorgit. El projecte ha abarcat moltes àrees, ens hem nodrit de la col·laboració d’agents externs (dues tècniques del districte, una barraquista i un ingenier de monts), ha tingut una finalitat clara des del principi i l’objectiu s’ha acomplert al 100%.

També hem intentat que els nostres alumnes fossin conscients del procés del seu aprenentatge en tot moment i ells així ens ho han manifestat.

Així doncs, ens felicitem per la feina ben feta!

Equip de mestres (Eugeni Torres, Mariona Piqué, Anna Bosch i la col·laboració de Pilar Insa , Anna Jaén i Equip Impulsor de la Xarxa de Competències.)

 

Autoavaluació final

Per acabar, vam enviar les classificacions a les escoles participants i cadascun dels alumnes organitzadors va omplir una enquesta, la qual va afegir a la seva carpeta d’aprenentatge.

Aquí us  fem un resum de les respostes:

Resum de l’autoavaluació

Cursa en vertical al turó de la Rovira

Data: 10 de juny

  1. De tot el que estava previst, què creus que ha funcionat millor?

El marcatge del recorregut amb la cinta, la benvinguda i el repartiment dels dorsals, els controls en punts estratègics i el repartiment de l’aigua a l’arribada.

2.  I què s’hauria de millorar?

El moment de l’arribada a la meta, el sistema dels adhesius al dorsal perquè no es podien desenganxar i això va dificultar recollir els temps tal i com ho teníem previst, el moment de repartir els dorsals, solucionar millor la falta de cobertura al cim, canviar algun tros de camí que era massa estret, posar més controls.

  1. Què has aportat tu, en l’activitat de la jornada, perquè tot funcioni?(respostes individuals)
  1. Si tornéssim a organitzar la cursa, en què podries millorar?

Res, a vigilar millor al control, estar més atent, apuntar més ràpidament el temps, en fer millor de “cotxe escombra”.

  1. Quina nota posaries al projecte? ( de l’1 al 5)

1 nen ha contestat 3

10 alumnes han contestat 4

8 alumnes han contestat 5

  1. Quina nota et posaries tu? (de l’1 al 5)

3 alumnes han contestat 3,5

7 alumnes han contestat 4

7 alumnes han contestat 4,5

2 alumnes han contestat 5

 

 

Comencem a organitzar la cursa!

Ens trobem ja en el punt de començar a organitzar la cursa. Els alumnes decideixen en gran grup tot els passos que cal fer: explicar a la tècnica de l’ajuntament de barri el nostre projecte i demanar-li ajuda perquè ens informi de quins permisos hem de demanar i a qui. Decidim escriure-li un mail. Cada taula en redacta un i després, els posem en comú per consensuar entre tots un redactat final. El mail s’envia i la resposta no es fa esperar. S’ofereixen a venir a l’escola la tècnica del barri i la tècnica de seguretat del districte. La visita és interessant perquè aclareix molts dubtes: s’ha d’omplir una sol·licitut formal per demanar el permís d’organització, i aquesta, es deriva a la directament a la Guàrdia Urbana i a Parcs i Jardins. Ens informaran si cal disposar d’una ambulància. Ens poden donar cinta per marcar el recorregut i també podem demanar tanques per delimitar espais.

També decideixen que hauran d’escriure un mail a les Escoles Amigues per demanar les llistes de les classes en un document Excel. Tanmateix volen gravar un vídeo per convidar-les.

Igualment, volen informar a 3 companyies d’aigua (Font Vella, Viladrau i Aigua de Ribes) del nostre projecte per demanar-los si ens ofereixen ampolles d’aigua gratuïtes per al dia de la cursa.

S’adonen que cal pensar un logo i un slogan perquè surtin en els dorsals, el cartell, els tríptics i tots aquells documents relacionats amb la cursa.

Se’ns gira molta feina!

Som l’Escola Heura, una escola que camina

Som els alumnes de sisè i un grup de mestres que ens hem proposat organitzar una cursa per als nostres companys i companyes de les Escoles Amigues. Aquest és el projecte que presentem.  Com es tracta de pujar la nostra muntanya, el Turó de la Rovira (261,8 m), l’hem anomenat: TURÓ DE LA ROVIRA, KM EN VERTICAL.image

Al setembre farà 50 anys que ens vam posar a caminar. Un tram de 22 anys com a escola privada, 28 ja com a escola de titularitat del Departament. Sempre,però,  amb voluntat de ser escola pública i ubicats a l’entorn d’aquest turó.

REFLEXIÓ DESPRÉS DE LA CURSA DE PROVA

Després d’haver fet la cursa, hem valorat diversos aspectes:

– És molt cansada perquè el desnivell és alt en alguns trams.

– L’hem fet amb menys temps del que pensàvem!

– Necessitem disposar d’aigua quan arribem a dalt.

– Cal portar més farmacioles per cobrir tot el trajecte ja que és fàcil relliscar en alguns trams.

– Ens ha faltat cinta per marcar el recorregut.

– Ens algunes zones concretes, cal que hi hagi controls perquè ningú es despisti.

– Necessitarem l’ajuda de més adults.

Tanmateix, hem omplert una graella on fem la valoració de tres aspectes. Aquí la teniu.

Valoració cursa de prova

QUANT TEMPS TARDARÉ EN PUJAR AL TURÓ DE LA ROVIRA?

ARA, RESOLGUEM UN PROBLEMA MATEMÀTIC

Aquí tens aquestes dades:

Recorregut: 1300m.

Desnivell: 150m. Aprox.

(S’expliciten les pujades i baixades i el grau de dificultat que es mostren en un mapa).

QUANT TEMPS CREC QUE TARDARÉ EN PUJAR?

Un cop anotats els temps, han d’explicar quina estratègia han seguit per arribar a aquest resultat.

La majoria es basen en altres experiències que tenen del temps tardat en caminar o córrer una distància (sigui en activitats escolars o particulars). Un cop correguda la cursa de prova, hauran de comparar el temps estimat amb el real.

Aquest exercici anirà a la carpeta d’aprenentatge.