Reflexions

En aquest article us volem explicar alguns entrebancs que van sorgir al llarg del desenvolupament  d’aquest  projecte i algunes solucions que volem adoptar de cares al curs vinent.

  • Vam tenir el primer problema només de començar. Ens va costar formular la pregunta d’inici del projecte perquè  volíem que aquesta sorgís a partir de la lectura d’un llibre que tenien els nens. Vam modificar la pregunta moltes vegades.També ens vam adonar que els objectius que ens vam proposar a l’inici del nostre treball no s’ajustaven al nostre propòsit de fer un projecte d’investigació i també els vam haver de modificar.
  • L’horari de la classe va ser una limitació. Realitzant el projecte purament a les hores de medi i algunes de català, es feia molt llarg i costava d’enllaçar les diferents sessions. Creiem que cal realitzar un treball més globalitzat, relacionant les diferents àrees i treballant de manera interdisciplinar, ja que així l’aprenentatge esdevé més significatiu, funcional i vivencial. El curs vinent a l’escola es treballarà sense llibre de català i castellà d’aquesta manera el projecte es podrà desenvolupar també dins aquestes àrees.
  • Al ser una mestra a l’aula  la majoria de sessions, hem trobat dificultats per atendre les necessitats de tots els nostres alumnes, ja que no són classes magistrals i la mestra ha de fer el seguiment de cada grup cooperatiu. Pensem que per poder portar a terme aquest tipus de treball es fa imprescindible que hi hagi dos mestres a l’aula sempre que es pugui.
  • No hem tingut prou hores per coordinar-nos, per programar, per parlar sobre el projecte, per aquest motiu de cares al curs vinent hem reestructurat les hores d’exclusiva buscant més reunions on es pugui parlar del treball que s’està realitzant sobre els projectes: incorporant més claustres i cicles pedagògics , perquè la metodologia que s’empra  requereix un treball en equip.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *