Eines per a compartir

Les diferents agrupacions de treball entre alumnes&alumnes, professors/es&professors/es i professors/es&alumnes participants en el projecte ha comportat la utilització de diverses plataformes per a compartir documents.

  • Professors/es & professors/es

L’equip d’impulsor ha proporcionat, consensuat i elaborat els documents que el projecte requereix. S’ha compartit amb tots els membres una carpeta de Google Drive on el documents de la tasca 1 quedaven a l’abast de tots, es podien revisar i publicar amb facilitat. Es una plataforma que ens resulta versàtil i que la majoria dels docents de l’equip estem habituats a utilitzar.

  • Professors/es & alumnes

Els tres professors/es que han implementat el projecte han necessitat una plataforma on compartir els documents generats per l’equip impulsor amb els alumnes i, també, on recollir els documents generats pels alumnes, publicar-los i compatir-los amb l’equip impulsor i amb la Xarxa. En aquest cas es va apostar per crear el curs de Moodle “Fem una revista a l’institut”, espai que ham compartit els 13 alumnes de l’optativa amb els professors/es de l’equip impulsor, els quals disposen de permisos d’edició. A diferència de les carpetes de Google Drive, ha permès mostrar els documents ordenadament i amb la cronologia adequada.Captura de 2016-05-20 11:56:06

  • Alumnes & alumnes

Per elaborar el projecte els alumnes han de treballar en gran grup, atès que es vol elaborar només una revista. Tots els documents que es necessiten crear i compartir s’han generat en la carpeta de Google Drive de l’equip impulsor i s’han enllaçat amb diferents permisos en el curs de Moodle.

Per exemple, es pretenia compartit els correus i les carpetes d’aprenentatge entre els participants de l’optativa. A tal efecte els professors van crear el document alumnes i professors a la carpeta Drive de l’equip impulsor. Aquest document es va fer públic i amb permisos d’edició i, posteriorment, es va enllaçar al curs de Moodle de manera que quedés l’accés restringit als usuaris del curs. Tan alumnes com professors van poder enllaçar personalment els correus i les carpetes d’aprenentatges.

D’aquesta manera també s’han elaborat els documents que recullen la pluja d’idees, les propostes i els acords del Consell de redacció dels alumnes per a la elaboració de la revista.

consell de redaccióEl Consell de redacció

Per elaborar els continguts de la revista, els alumnes s’han repartit en seccions, treballant en petit grup. Per organitzar els documents de treball han creat carpetes compartides en Google Drive.

seccions

Les maneres diferents d’organitzar-nos en han reforçat a tots, alumnes i mestres, en la COMPETÈNCIA DIGITAL

Un comentari a “Eines per a compartir

  1. Retroenllaç: Presentació Jornada anual | Una revista

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *