Avaluació

Es tracta d’un concurs on triarem el millor treball. Al final de la setmana hi haurà un jurat, format per professors i potser algú altre, que valorarà:

 

    • del vídeo
      • la seva qualitat tècnica: la filmació, les transicions d’escenes, el so, la llum, els escenaris, les interpretacions dels personatges, etc…. que només es poden aconseguir amb molt treball i insistència, ja que encara no en sou experts.

 

  • la seva originalitat i qualitat en la comunicació: de quina manera es fa arribar la història que volem transmetre, si amb humor, amb intriga o simplement relatant uns fets.  Mitjançant una música que marqui un cert ritme, o bé amb el silenci més absolut.

 

  • el treball realitzat al llarg de la setmana. S’haurà d’entregar un dossier que reculli la feina en les diferents fases d’execució que el jurat examinarà abans i després de la presentació del vostre video, amb això avaluem individualment.
  • l’actitud enfront el treball en equip, entenent que participar és fer aportacions, respectar les singularitats en pro d’aconseguir el vostre objectiu.

Amb els alumnes haurem compartit prèviament la rúbrica amb la que seran avaluats.

Implementació: Quina valoració fem del projecte, un cop acabat? Què milloraríem?

Els alumnes tindran un dossier amb una mena de passaport que hauran d’anar segellant amb els professors a mida que van assolint les diferents tasques que es necessiten per poder elaborar el producte final.

 

Compartint amb els alumnes la rúbrica amb la que seran avaluats els comuniquem els objectius d’aprenentatge i les competències d’àmbit que treballaran amb aquests objectius.

 

CONTINUEM EN XARXA

Ha sigut un curs molt intens, amb molts aprenentatges i, perquè no dir-ho, amb moltes col·laboracions! Mestres del claustre que s’han implicat en aquest projecte i mestres amics que han volgut participar amb nosaltres i amb els nostres alumnes en aquesta nova aventura de la robòtica a l’escola.

Hem vist com les nenes i els nens s’han engrescat, com han participat les famílies i com hem pogut crear un aprenentatge de manera conjunta.

Com ja vam dir al principi d’aquest bloc, el treball a infantil és molt vivencial i la nostra metodologia ha intentat ser el més propera a la manera d’aprendre dels nostres alumnes.

Així, volem quedar-nos amb una frase que creiem representa molt bé l’esperit de la nostra escola, dels nostres alumnes i del nostre claustre:

“És intel·ligent divertir-se”.

Ens veiem molt aviat!

Escola Vicente Aleixandre.

TERCER REPTE: EL PROFESSOR BEE-CENTE I EL CONGRÉS DE CIÈNCIA.

Un dia es presenta a la nostra escola el professor Bee-Cente!

Sap que les nenes i els nens de la classe del Jazz han treballat molt i els dóna un regal molt especial! Els porta el material de robòtica educativa (tapissos i reptes) per continuar practicant i programant algorismes.

A més a més, com que sap que han après molt, els hi diu que els ha inscrit al Congrés de Ciència que es celebra a Martorell.

Si cliqueu a la imatge us enllaça a la pàgina web del congrés de ciència. Després aneu i cliqueu al nom de la nostra escola i podreu veure la presentació que van fer els alumnes d’infantil amb la col·laboració d’altres companys de l’escola.

Va ser un dia molt divertit i molt emotiu!

 

SEGON REPTE: POSA’T ALS XIPS

Després de superar el primer repte arriba a la classe una carta de part del professor Bee-Cente, acompanyada d’un vídeo:

A partir de les consignes, que els hi donava el professor a la seva carta, havien de realitzar les activitats proposades amb el material de robòtica presentat.

A continuació us deixem algunes fotos perquè pugueu gaudir tant com ho han fet ells!

     

Un cop han entés i han après de manera vivencial com treballa un Bee-bot, el professor Bee-Cente es presenta a l’escola per portar-los un regal molt especial!

Ens acompanyeu al següent repte?

 

Com arribarem a fer el video

Indicacions que has de tenir en compte abans de començar:

  • Cada grup tindrà un dossier, llegeix totes les indicacions d’aquest i escolta les indicacions del professorat abans de començar.
  • És un treball en grup on un dels membres haurà de fer les funcions de director o productor.
  • Abans de donar per finalitzada cada activitat, el professor us ha de posar el segell en el passaport que hi ha a l’annex d’aquest dossier.
  • Heu  de fer un vídeo, aquest tindrà una durada mínima de 3 minuts i màxima de 5.
  • Utilitzareu la nostra llengua vehicular, el català, per fer el vídeo però la presentació i el comiat els fareu simultàniament en castellà i anglès per mostrar la nostra pluralitat lingüística.
  • No es podran presentar vídeos ja fets o elaborats per ningú. Sí podeu utilitzar imatges o recursos digitals com a suport al vostre vídeo. Heu de fer esment drets d’autor si utilitzeu materials d’algú per treballar.
  • Per fer la gravació es podran utilitzar mòbils amb la signatura prèvia d’un compromís de bon ús d’aquesta eina i sempre en mode avió. Aquesta carta de compromís la trobareu als annexos.  Atenció!!!! examineu que el mòbil amb el que feu les gravacions pot transferir-ho a un ordinador. Altre opció és editar amb aplicacions instal·lades al mòbil: VivaVideo, Chromakey o les eines que es considerin adients.
  • Respecte a la sortida us podeu fer una idea de com serà aquesta consultant les fotografies del curs anterior emmagatzemades a la web de l’institut.

Abans d’acabar no t’oblidis de fer una defensa final de perquè haurien de triar el teu institut per fer l’intercanvi.

Endavant i molta sort!

Aquí teniu un exemple d’activitat:

DESENVOLUPAR LA IDEA

Els cineastes necessiten tenir inspiració creativa per a que les seves brillants idees sorgeixin abans de que pugui iniciar-se la pre-producció. Alguns cineastes treballen aplicant diferents mètodes de pluja d’idees per a motivar i desafiar el seu procés creatiu. Un cop tenen una idea o propòsit clars, els cineastes poden començar a pensar en les possibilitats creatives i l’estil de la seva producció. Una idea potent també atorga la motivació necessària per conduir el projecte fins la seva terminació.

Planificació

L’objectiu principal del projecte és la elaboració d’un video promocional del seu centre i de Catalunya. La motivació és que un institut d’una altra comunitat ha enviat una carta a diferents instituts de secundària en la qual explica que vol conèixer Catalunya i  per aquest motiu proposa un intercanvi d’alumnes. És per això que el projecte es diu “Descobreix Catalunya”.

Els alumnes també hauran d’organitzar una sortida a l’aire lliure relacionada amb l’esport i la natura.

La idea principal és que nosaltres com a centre estem interessats en participar en aquest intercanvi i durant una setmana com han de fer un vídeo promocional i convertir-se en autèntics cineastes. Serà un treball en grup, que tindrà en compte que ha de reflectir tres aspectes: la vida al nostre centre, el coneixement de la nostra comunitat d’una manera atractiva i la realització d’una sortida a la natura relacionada amb l’esport.

A la sessió inicial es presentarà el projecte, l’objectiu final, com l’avaluarem, compartint la rúbrica amb els alumnes, la planificació de les diferents sessions i tots els passos que han de seguir per a realitzar la feina que els hem demanat, això vol dir que tenen la temporització marcada per a cada activitat així com diferents bases d’orientació i alguns exemples del que se’ls demana. Els alumnes tindran un document que es diu “ passaport del treball de síntesi” abans de donar per finalitzada cada activitat, el professor us ha de posar el segell en el passaport.

Fem un video

Un institut d’una altra comunitat ha enviat una carta a diferents instituts de secundària en la qual explica que vol conèixer Catalunya i  per aquest motiu proposa un intercanvi d’alumnes.

Els centres interessats hauran de realitzar un vídeo promocional del seu centre i de Catalunya en el qual ens demana que els organitzem alguna sortida a l’aire lliure relacionada amb l’esport i la natura.

Nosaltres com a centre estem interessats en participar i durant una setmana com que hem de fer un vídeo promocional ens convertirem en autèntics cineastes. Serà un treball en grup, on sota les indicacions del professorat, faran un vídeo professional que tindrà en compte que ha de reflectir tres aspectes: la vida al nostre centre, el coneixement de la nostra comunitat d’una manera atractiva i la realització d’una sortida a la natura relacionada amb l’esport.

Per poder realitzar aquest projecte cal que els alumnes segueixin diversos pasos i vagin avançant en la creació del producte final.

INS Sant Andreu (Sant Andreu de la Barca)

Som un institut del Baix Llobregat que té cinc anys de vida. El nostre claustre està format per 35 professors dels quals 16 consitueixen el grup impulsor, amb docents de tots els àmbits.
 
Tots els professors que formen part del grup impulsor aquest any ja havien participat l’any passat, això ens ha ajudat molt a poder començar a treballar tenint les coses molt més clares.
Al nostre centre no fem treball per projectes exclusivament però a cada curs es fa un projecte d’una setmana, això ho hem engegat replantejant el treball de síntesis i creant  un treball competencial, significatiu i amb projecció.
El fet de formar part de la xarxa de competències ens ha aportat eines per iniciar un camí cap a un treball més transversal i significatiu.

El nostre projecte: el MANSUETeach!

Aquest curs hem volgut implementar un projecte extrapolable tant a infantil com a primària. Es tracta de curtes projeccions audiovisuals on els alumnes creen tutorials on expliquen de manera nítida, senzilla i dinàmica un contingut adient a la seva edat i que parteix dels seus interessos.

D’aquesta manera, mitjançant els “Mansueteach” hem fet ús de totes les noves tecnologies que tenim a l’abast per tal de crear un procés d’aprenentatge enriquidor i motivador pel nostre alumnat. Aprofitant aquest objectiu inicial vam valorar la possibilitat real de que les nostres produccions esdevinguessin recursos pedagògics atemporals, significatius, propers i “amazing”.