Prenent el piano com a eix vertebrador de diferents projectes, els professors que hi intervenen (professors de VIP, música, història de l’art, castellà, català, anglès, etc.) parteixen d’una metodologia constructivista, fent que l’alumne activi coneixements previst, construeixi nou coneixement de manera col·laborativa amb la resta de companys i activi el seu pensament crític.
Així mateix també es fomenta la producció per part dels alumnes, fent de la creativitat un element essencial, i la transmissió de coneixement entre alumnes. Per això, es van muntar diferents sessions on intervenien alumnes de diferents nivells (els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa de història de l’art van explicar als alumnes de 1r d’ESO què es l’art, i els van ajudar a reflexionar i plantejar-se preguntes). A més a més, els alumnes de batxillerat van reunir també a la sala d’actes als alumnes de 4t d’ESO per explicar-los com es transmet el so i es va fomentar la trobada d’alumnes de diferents cursos davant del piano per donar lloc a intercanvis d’impressions.
Les produccions dels alumnes es van exposar al hall, a les parets de l’institut i a la pàgina web per tal de fer difusió entre tota la comunitat. Una altra idea va ser aprofitar moltes d’aquestes creacions per al concurs de Sant Jordi. D’aquesta manera, des de castellà, català, anglès i l’optativa de còmic és van premiar les millors històries d’un piano. Tots aquets actes van permetre que l’alumnat, el professorat i les famílies coneguessin els productes i creacions dels alumnes al voltant d’un piano vell.