COM ENS HEM ORGANITZAT?

Aquest projecte es duu a terme a 4t ESO (5 grups/classe), a cada classe s’han realitzat grups de treballs cooperatius, encara que hi ha tasques que s’han realitzat individualment o col·lectivament com a grup classe.

  • En la primera fase, s’ha treballat per equips col·laboratius de tres/quatre alumnes amb diferents activitats de sensibilització:
    • Glossari: per prendre consciència de les connotacions negatives de certes paraules, cada grup (3/4 alumnes) cerca la definició de les diferents paraules, posteriorment es posa en comú amb el grup classe.
    • Estereotips i perjudicis: en aquesta activitat reflexionarem al voltant dels diferents estereotips i els prejudicis més generalitzats sobre les persones refugiades i sobre diferents col·lectius. Inicialment l’activitat es realitza en grup per posteriorment realitzat un debat amb el grup classe.
    • Activitat de rol “És hora de fugir”: Introducció al drama dels refugiats i sensibilització mitjançant una activitat de rols en una situació límit, es faran grups de 8 persones.
    • Activitat interactiva “Contravientoymarea”: videojoc online que situa al jugador amb les diferents situacions que es podria trobar un refugiats amb el seu viatge de fugida del seu pais.
    • Visionats de diferents vídeos i curts per ajudar-nos a entendre els problemes relacionats amb la migració i l’asil.

 

  • En la segona fase (estudi estadístic) s’ha treballat de manera individual les dades facilitades per ACNUR del països acollidors de refugiats i de l’origen geogràfic de les persones migrades des de 2014 fins a 2017. Aquestes dades s’han posat en comú en els equips petits  i finalment en el grup classe per extreure conclusions.

 

  • En la tercera fase de projecció a l’entorn s’han fet propostes i actuacions a nivell de grups classe.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *