A l’Institut hi havia un piano molt vell que segons el professorat de música ja no es podia fer servir. Davant la decisió de llençar-ho que va prendre la direcció, les professores de visual i plàstica van tenir l’iniciativa de crear un projecte transversal, implicant a molts professors de l’equip impulsor de la xarxa, perquè el piano pogués ser-ne el protagonista.
El primer pas va ser embolicar el piano amb teles i cordes, simulant les obres de Christo i Jeanne-Claude, i deixar-lo al hall perquè els alumnes es preguntessin “Què és això?” i anessin reflexionant al respecte. Cal dir que aquesta iniciativa va captar no només l’atenció dels alumnes sinó també del professorat i de les famílies que s’apropaven al centre.
A partir d’aquesta fase inicial de reflexió es van realitzar diferents projectes entorn al piano:
-Activitats dins de visual i plàstica
-Activitats a l’optativa de 4t d’història de l’art (els alumnes de 4t després van fer una exposició a la sala d’actes per als alumnes de 1r d’ESO)
-Activitats a català, castellà i anglès per a Sant Jordi amb creacions literàries “històries d’un piano”