Per a la realització d’aquest projecte es van crear grups de treball de 5 i 4 alumnes. Els grups eren grups heterogenis, tant de gènere com de nivel d’aprenentatge. No es van assignar rols, doncs tots els/les alumnes feien la mateixa tasca, que era cercar información sobre un tema determinat. Cada grup s’encarregava d’un tema en particular:
- Sant Feliu abans (van portar fotos antigues del poble per observar l’abans i l’ara)
- Festes (dates i caracterítiques de cada festa)
- Plànols i barris. (informació de la distribució dels barris al poble)
- Serveis (edificis destinats a donar diferents serveis als ciutadans: CAP, ajuntament, biblioteca,…)
- Seguretat vial (diferents senyals viàries)
Es van realitzar diferents activitats:
- Activitats d’activació dels coneixements previs quan comença el tema de manera oral: pluja d’idees del que sabien del poble. Aquesta activitat es va fer amb la pissarra. Es van formular diferents preguntes per introduir la recerca: On jugueu? On viviu?
- Activitats d’aprenentatge que es realitzaran al llarg del desenvolupament del tema per tractar els nous continguts. Es realitzaran activitats individuals i activitats col·lectives, orals i escrites. Algunes de les activitats seran inductives I d’altres seran deductives. Un exemple d’aquest tipus d’activitat va ser la visita d’un policía local que ens va ensenyar les diferents senyals viàries que exiteixen. D’aquí van sortir diferents dubtes i els/les alumnes van poder debatre i intercanviar idees sobre quina funció tenia cadascuna.
- Activitats d’autoavaluació. Els/les alumnes ompliran una graella amb diferents preguntes relacionades amb els continguts treballats. Després es corregirà entre tot el grup classe.
- Activitats d’avaluació per consolidar els nous contiguts i comprobar el grau d’assoliment. Una de les activitats d’avaluació va ser relacionar diferents imatges d’elements i mobiliari urbà. Una altra més competencial va ser seguir un itinerari dissenyat pel policía que ens va fer la visita.
Per portar a terme tot aquest projecte hem fet servir diferents espais: aula ordinària, biblioteca, aula d’informàtica i el mateix poble.
