Ens tornem a retrobar després del període de vacances de Nadal. Durant aquest dies han arribat moltes joguines a casa i la mostra d’això és que els nens/es de P5 les han anat portant al llarg de la setmana per compartir-les amb els seus companys/es.
Tanta és l’expectació i les ganes de compartir-les, que hem pensat començar un nou projecte al voltant d’aquestes. Una conversa entorn de les festes de Nadal i de les joguines, i ens ha conduït a concretar què volíem muntar una BOTIGA DE JOGUINES.
El projecte ha estat molt interessant. Ens ha obert un ampli ventall d’oportunitats per treballar:
- El llenguatge matemàtic, comptatge i descomposició dels cèntims d’€, pagar i donar canvi, càlcul de preus, mesures amb pams, peus i cinta mètrica, aproximacions, dibuix d’un plànol i interpretació.
- Llenguatge oral i escrit, escrivim cartells, catàlegs, etiquetes, nom botiga, un eslògan…, i fem lectura de rètols, etiquetes,… la llengua oral (vocabulari adequat, formalismes,…).
Una vegada presa la decisió ens posem en marxa per organitzar-nos i tirar el nostre projecte endavant…fem pluja d’idees i identifiquem tot el que necessitem per començar a muntar la nostra botiga i allà sorgeixen moltes coses:
- Necessitem prestatgeries
- I un lloc on emplaçar-la
- Necessitem joguines
- I preus,…
La conversa va fent el seu fruït i finalment ens adonem que per poder muntar una botiga cal que ens repartim la feina. Definim els diferents equips de treball i ens distribuïm.
- Construcció i muntatge (arquitectes, fusters i reposadors)
- Disseny gràfic (escriptors, informàtics, publicistes, dissenyadors i fotògrafs)
- Tresorers (economistes i banquers)
- La festa d’inauguració (economistes, publicista, dissenyador, informàtic i escriptor).
Quan acabem de muntar la nostra botiga volem convidar a les famílies a la GRAN INAUGURACIÓ, per poder gaudir tots junts del treball fet i après.