Creant ciutadans crítics

Tenint en compte que el projecte consisteix a plantejar propostes de millora de les ciutats del futur, cada grup cooperatiu obté múltiples solucions possibles a la pregunta inicial plantejada. Al llarg de tot el projecte, els alumnes van adquirint coneixements, a través de diferents activitats competencials, per tal de poder reflexionar i treure les seves pròpies conclusions relacionades amb les ciutats del futur.

Per tal d’arribar al producte final, en el projecte es planteja una seqüència d’activitats, seguint un fil conductor, on els alumnes reflexionen sobre les ciutats del passat, les del present i, per últim, les del futur. Tota la informació que necessiten per arribar a crear el producte final la reben de les diferents sortides realitzades, del quadern d’aprenentatge, material audiovisual, tallers, enquestes realitzades als familiars i recerca per la xarxa.

Per guiar l’alumnat en aquest aprenentatge, l’eina utilitzada és el quadern d’equip. En aquest quadern, hi ha diferents apartats: objectius de l’equip, compromisos personals, normes de treball de l’equip, rols i funcions, kpsi i un diari de cada sessió del projecte on reflexionen què han après, què han fet bé, què han de millorar, valoracions i què han de tenir en compte per a la propera sessió.

Tot aquest projecte l’hem elaborat durant el curs de la Xarxa de Competències 2018-2019. El curs estava format per professorat de diferents àmbits on cadascú va aportar els seus coneixements. Entre tots vam decidir quin eren els objectius d’aprenentatge, les competències i els continguts treballats durant el projecte i els vam redactar en un document. A més a més, també vam consensuar els criteris i els indicadors d’avaluació, els continguts, la temporització i descripció del projecte. 

Una vegada finalitzat el projecte, podem valorar que és un projecte que ha motivat l’alumnat, han après, s’han conscienciat de la problemàtica actual de les ciutats i també han plantejat possibles actuacions per tal de millorar les ciutats tant a nivell individual com a nivell del nucli familiar. El procés i el resultat del projecte ha estat molt satisfactori, però hem proposat petites millores per al proper any. Les millores més significatives són: suprimir un taller i ampliar el temps per poder crear el producte final, i una major implicació de les famílies (convidar les famílies a presenciar la presentació de la campanya electoral creada pels fills i filles).

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *