La metodologia emprada majoritàriament durant el projecte de 2n d’ESO és una metodologia en grups cooperatius, grups heterogenis formats per quatre alumnes i en algun cas per cinc depenent del número d’alumnes total per grup/classe. Els grups cooperatius estan reflexionats i creats pel professorat tenint en compte perfil, característistiques i tipologia de cadascun dels membres del grup. Aquests grups treballen de forma autònoma i s’autoassignen els diferents rols, com també reben un suport constant per part del professorat (descobriment guiat). Els rols són els següents: coordinador, secretari, ajudant, responsable de material i portaveu.
Altres metodologies utilitzades depenent de la tipologia de l’activitat ha estat en grans grups (2A i 2B) en les dues sortides: Ruta per la Barcelona medieval (Barcelona centre) i cursa d’orientació en Sant Pere Màrtir (Esplugues de Llobregat).
L’espai i distribució dels grups cooperatius ha estat en diferents aules i espais (aules ordinàries i aules d’informàtica), emprant una agrupació de taules de forma circular per afavorir el diàleg, la comunicació i l’intercanvi de coneixement entre els membres del grup.