L’activitat d’avaluació millorada l’hem portat a terme als diferents cicles seguint la mateixa línia per dur a terme l’exposició oral.
En primer lloc, hem fet partícips als alumnes de com havia de ser la preparació de l’activitat. L’exposició oral l’han de treballar a casa amb les famílies amb les pautes que des de l’escola se’ls ha donat.
Seguidament, els hem explicat els objectius que volem aconseguir i els criteris d’avaluació que havien d’assolir per tal de realitzar la tasca amb èxit.
A continuació l’organització de l’aula per realitzar l’activitat consisteix en crear un clima càlid i afectuós col·locats en rotllana, donant protagonisme a la persona que exposa.
Per últim, a partir de la realització de l’activitat, d’una banda, a les mestres ens ha sigut d’ajuda anar seguint la rúbrica creada per tal de realitzar una avaluació més acurada. D’altra banda, ens hem adonat que l’activitat d’avaluació els ha fet conscients d’allò que fan bé i del que podrien millorar a partir de la rúbrica d’autoavaluació i de coavaluació.