Escalfem motors

Vam demanar a l’alumnat sobre què volien aprendre més coses. Després d’una pluja d’idees i d’una votació, van acabar escollint “Els indis americans”. Així també es va definir que seriem la classe dels indis durant tot el curs 2018-2019.

Inicialment vam parlar de què entenien ells per indis. Vam veure, segons les aportacions i les primeres idees dels nens, que no tothom entenia el mateix del concepte “indis”. Això va posar de relleu una situació molt interessant, ja que degut a la diversitat cultural present a l’aula, ens vam trobar amb tres conceptes que ells englobaven sota la paraula “indi” (indis sud-americans, indis nord-americans i “indis de l’Índia”). El pas següent va ser decidir quins volíem treballar, i van triar els indis nord-americans.

L’objectiu ha estat investigar com vivien els indis, quines tradicions tenien i si s’assembla o no, a la nostra manera de viure.

Per tal de fomentar la participació dels alumnes, atès que era alumnat de 7 i 8 anys, vam començar explicant el conte “El petit Sioux”. L’objectiu del conte va ser afavorir un context en el qual els alumnes poguessin generar preguntes sobre allò què volien aprendre. Aquest conte tracta d’un nen indi que vol aprendre a caçar bisons. A partir d’aquí es van generar unes preguntes:

  • Què és un bisó?
  • Menjaven bisons?

Segons anàvem avançant, s’anaven generant més preguntes que recollíem i penjàvem a la classe a la vista de tothom.

El projecte va quedar emmarcat, principalment, dins l’Àmbit de coneixement del medi natural i social.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *