CICLE INICIAL
Aquest any el projecte de l’escola ja estava establert, ja que teníem un conveni de participació amb el Citilab, es tractava d’un projecte tecnològic. A partir d’aquí vam buscar un concepte que fos motivador pels alumnes i que estigués pressent en el dia a dia com són les emocions, representades a través dels emojis. Els emojis els vam utilitzar com a concepte per fer la disfressa de carnaval.
A partir d’aquí vam deixar expressar als alumnes els seus interessos envers el tema i va sorgir la pel·lícula Inside Out. Vam relacionar els emojis amb els colors que surten a la pel·lícula i a partir d’aquí va sortir el tema central del projecte: les emocions.
A mesura que ha anat avançant el projecte, els alumnes han anat entenent el difícil concepte de les emocions i han anat explicant quins coneixen, quan sorgeixen cadascun, en quines situacions i per quines raons, què entenen ells com a definició de sentiment…
Hem tractat que sigui un projecte engrescador, que provoqui processos reflexius en tots els alumnes amb transferència en les situacions que es donen en el dia a dia.
A més per enganxar als alumnes vam fer un canvi en la dinàmica i tipologia d’activitats. Volíem trencar amb la rutina del dia a dia i convertir el projecte en un espai diferent, amb el màxim objectiu d’engrescar a l’alumnat i tractar d’augmentar al màxim el seu grau de motivació. Per aquest motiu s’han portat a terme diferents activitats amb diferents agrupacions: jocs, dinàmiques d’equips, contes, murals en grup, activitats orals, activitats amb tauletes, experimentació amb diferents materials, etc.