El fet de visionar les diferents realitats dels nens i nenes del documental va sorprendre molt al grup ja que no tenia res a veure amb la seva pròpia realitat. Es va fer molt debat al voltant de mitjans de transports, temps i recorregut. D’aquest debat va sorgir la necessitat d’anar més enllà de l’aula i vam ampliar la informació preguntant al col.lectiu de mestres de l’escola. Entre tots i totes es va preparar una entrevista amb les preguntes que farien sobre com arribaven a l’escola i quant temps trigaven.
S’ha treballat amb grups cooperatius. Aquests equips han estat formats per la mestra atenent els diferents estils i necessitats d’aprenentatge. Eren 5 grups. Dins d’aquests grups s’ha iniciat l’assignació de rols per tal de portar a bon terme la tasca a fer.
A partir de la creació de grups es va començar la tasca d’indagació i es va utilitzar tablets a l’hora de recollir dades. Posteriorment amb les dades vam fer una gràfica per recollir els resultats i poder conversar sobre aquests.
La motivació inicial s’ha anat mantenint al llarg del projecte. Els nens i nenes s’han mostrat molt implicats des del primer moment i el paper de la mestra ha estat el d’anar guiant i compartint aquest aprenentatge.
S’han dut a terme activitats de gran grup sobretot a l’hora de generar preguntes, donar opinions, contrastar informacions i organitzar la tasca a fer. A més del gran grup s’ha treballat sobretot en grups cooperatius. S’ha valorat molt positiu el treball en grups.
El desenvolupament del projecte s’ha fet des de les sessions de l’àrea de medi natural tot i que en la seva elaboració hi han intervingut altres àrees: la llengua catalana des del treball de l’entrevista i l’expressió oral i escrita implícits en el debat, exposició a altres i quan escrivim. L’educació visual i plàstica en el disseny del transport, les matemàtiques en l’ús i interpretació d’alguna gràfica, l’àmbit digital en la recerca mitjançant l’ús de l’ordinador i tablets i l’educació en valors establint lligam amb el respecte i cura cap al medi ambient.