ACTIVITATS | COM ES PORTA A TERME? |
1. Escollir un tema entre tots els alumnes.
2. Què sabem del tema escollit? |
– Els alumnes diuen temes que els interessa per aprendre. A partir de votacions, surt el tema de la robòtica.
– El fet d’escollir el tema entre tots, fa que s’hagi fet una metodologia on es parteixi dels interessos dels alumnes i així poder augmentar la seva motivació i curiositat cap aquest. – Els alumnes escriuen idees que tenen sobre el tema i a continuació les comparteixen amb els altres, llegint-les. És una metodologia que permet compartir els coneixements i aprendre dels altres. |
METODOLOGIA DE LA FASE DE DESENVOLUPAMENT
|
|
ACTIVITATS | COM ES PORTA A TERME? |
1. Formar grups de treballs.
2. Què volem saber del tema escollit?
3. Recerca d’informació fora i dins de l’escola.
4. Preparació de murals de cada grup de treball.
5. Exposició dels murals.
6. Visualització de vídeos |
– Els alumnes, ells mateixos, formen grups de treballs. En ser 26 alumnes, es fan grups de 4 o 5 alumnes. En total hi ha 6 grups de treball.
– Cada grup de treball decideix què vol aprendre de la robòtica, amb alguna orientació prèvia per part de la mestra. Tots els alumnes anoten la seva qüestió i la dels altres grups. Així és una metodologia més significativa o propera.
– Per buscar informació del que volen aprendre, es deixa un marge de temps per buscar informació fora de l’escola. Quan arriba el dia acordat per portar-la, cada grup de treball anota quina informació té i què necessita tenir. Aquesta informació que no tenen, la busquen als ordinadors de l’escola. És una metodologia on s’ha de ser capaç de buscar informació, comprendre-la, resumir-la i saber explicar-la. – A partir de fitxes amb curiositats de la robòtica, els nens i les nenes han de respondre-les, buscant la informació als ordinadors o a les tabletes de l’escola.
– Cada grup de treball, confecciona un mural amb la informació de la seva pregunta de l’activitat què volem saber. Quan l’acaben, decideixen què dirà cadascú i finalment, amb una rúbrica amb aspectes a tenir en compte per l’exposició, fan un assaig. És una metodologia que es potencia el treball en equip i el aprendre a aprendre.
– Cada grup de treball fa l’exposició del seu mural a la resta de la classe. Per sorteig, se sap quin grup li toca exposar. Mentre exposen, tenen la rúbrica per recordar com ho han de fer i també el full on han anotat quina informació diu cada nen o nena. És una metodologia que es potencia el treball en equip. – Quan acaben l’exposició, cada grup omple la rúbrica amb aportacions de la mestra i la resta del grup classe. És una metodologia on implica l’autoavaluació i la coavaluació.
– Els alumnes, per cada vídeo que veuen, descriuen el que han vist. És una metodologia per saber redactar el que van aprenent o observant. |
METODOLOGIA DE LA FASE FINAL
|
|
ACTIVITATS | COM ES PORTA A TERME? |
1. Què hem après del tema escollit?
2. Opinió sobre el que més els ha agradat del projecte i possibles canvis o millores. |
– Quan un grup de treball acaba la seva exposició, tots els alumnes escriuen el que han après fent una llista de conclusions o idees. Poden consultar el mural o preguntar al grup de l’exposició si alguna cosa volen recordar i escriure-la. És una metodologia que implica que els alumnes prenguin consciència del que van aprenent, recopilació de coneixements nous, de quina informació els interessa i de l’escolta atenta.
– Els alumnes escriuen i verbalitzen què els ha agradat del projecte i propostes per millorar o d’activitats que no han pogut realitzar. És una metodologia per treballar la veu dels alumnes i que el mestre/a faci una autoreflexió del projecte realitzat.
|