Planificació: projecte “Un museu egipci a Cornellà” (1r ESO – Institut de Cornellà)

 

El projecte que presentem es basa en un estudi minuciós de la civilització egípcia a través de la creació d’un museu d’aquesta mil·lenària cultura en el qual l’alumnat de 1r d’ESO construirà les peces exposades a la vegada que farà de guia per als visitants. Es marca un objectiu d’aprenentatge “autèntic” dins un context “real” de fabricació d’unes peces de museu més preparació d’uns guions a partir de recerca. Aquesta serà d’informació general i específica per construir també els guions de les exposicions orals sobre unes peces que explicaran diferents aspectes de la civilització egípcia en el recorregut museogràfic.

El disseny del projecte parteix de l’equip de projectes de 1r d’ESO format per un/a especialista de cada una de les matèries que hi intervenen de forma completa: ciències socials, ciències experimentals i tecnologia, un dels quals esdevé coordinador de l’equip a la vegada que també és coordinador de nivell de 1r d’ESO, amb “fil directe” amb la coordinació pedagògica del centre (lideratge distribuït, distribució igualment de rols).

L’efoncament interdisciplinar d’aquest muntatge requereix en primer lloc una coordinació regular dels membres de l’equip plasmada en l’hora setmanal destinada a tal efecte amb ordre del dia proposat pel coordinador més, especialment, altres estones fora d’aquesta de forma presencial o no (que en realitat seran les que consumiran més hores). A través d’aquest contacte regular, es van gestant des de l’embrió i primeres fases del projecte fins a la culminació del mateix, a partir de la seva posada en pràctica per primer cop aquest pot ser modificat de manera puntual els anys successius amb alguns retocs i noves aportacions (projectes “vius”).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *