IMPLEMENTACIÓ: CONSTRUÏM UNA CIUTAT!

IMPLEMENTACIÓ

  1. Desenvolupament de les tasques

3.1. Edificis

Fem els edificis: Parlem de com són: Quina forma tenen? Com els podem fer? Mostrem diferent material de cossos geomètrics.

Demanem un cop de mà:  Fem una nota a la pissarra entre tots i la copiem a l’agenda. Cada infant porta una capsa o caixa de cartó de casa amb l’ajuda de la família.

Folrem les capses o caixes: Per parelles folrem les capses o caixes amb paper blanc.

Folrem les capses o caixes: Per parelles folrem les capses o caixes amb paper blanc

Com és aquesta caixa? Observem les capses o caixes i les classifiquem  segons la mida i la forma geomètrica. Després decidim quines seran edificis per viure persones i quines seran botigues o altres llocs de la ciutat (escola, cinema, etc.).

Dissenyem els elements dels edificis: fem les finestres, balcons i portes, repassant plantilles diferents.

Botigues o serveis: Decidim quines botigues o serveis hi ha d’haver a la ciutat i triem la capsa més adient per a representar-la.

Dissenyem els edificis de serveis: Amb plantilles, de la mateixa manera que els edificis.

Pintem amb ceres tots els edificis!

Retolem els edificis de serveis amb l’ordinador i li posem una imatge.

Botigues o serveis: Decidim quines botigues o serveis hi ha d’haver a la ciutat i triem la capsa més adient per a representar-la.

Dissenyem els edificis de serveis: Amb plantilles, de la mateixa manera que els edificis.

Pintem amb ceres tots els edificis!

Retolem els edificis de serveis amb l’ordinador i li posem una imatge.

Retallem productes diferents trobats a revistes i els enganxem a la nostra capsa.

 

 

 

 

Reflexionem sobre els edificis que hem fet fins ara: fitxa individual sobre el que s’ha fet fins ara del projecte.

3.2. Carrers

Per a iniciar l’elaboració dels carrers de la ciutat, es va oferir als infants una estora com a suport on pintar els carrers.

Com fem la forma dels carrers? Visualització de la nostra escola i el barri amb el Google Earth per a tenir una idea del que després farem.

Construïm l’entramat de carrers: Després d’una conversa, arribem a l’acord de buscar un objecte de l’aula que ens faci de plantilla per a fer els carrers. Aprofitant l’amplada de les safates de colors, resseguim amb llapis el seu contorn lateral i anem fent l’entramat de carrers de la nostra ciutat, deixant espais per a col·locar-hi els edificis.

Pintem els carrers amb tèmpera: Triem els colors depenent la zona que volem fer a la ciutat.

3.3. Vehicles

Una de les coses que teníem molt clares a l’inici del projecte era que volíem tenir cotxes a la nostra ciutat. Però…quines normes han de seguir els cotxes? són les mateixes que els vianants? Faltaven pocs dies per a què vinguessin a l’escola policies municipals a fer un taller. Vam decidir començar a investigar sobre el significat d’alguns senyals de trànsit. Començant abans, però, per aquells que ja sabem. Després, si ens quedava algun dubte, els policies ens podrien ajudar.

Fer els passos de vianants: Per poder creuar els carrers necessitem passos de vianants.  Els fem amb cinta adhesiva blanca.

Fer senyals de trànsit: Per què són de diferents colors? També tenen formes diferents….Aquestes són alguns dubtes i curiositats que van tenir els nens i nenes sobre els senyals de trànsit.

A partir de la lectura i visualització a Internet d’un projecte sobre els senyals de trànsit realitzat per una nena d’una altra escola, van buscar dibuixos de senyals de trànsit que ja coneixíem el seu significat i també d’altres que volíem saber-lo.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *