Es plantegen dues maneres diferents de treballar:
- Les activitats de resolució individual com són els reptes setmanals
- El treball en grups cooperatius: en aquestes activitats els alumnes realitzen un treball basat en un tema que ells mateixos han proposat a l’hora de parlar d’allò que ells volien saber sobre el Sistema solar (plantejat durant la conversa inicial sobre “què sabem i què volem saber” a l’inici del projecte).
Els grups estan formats pel mestre. És ell qui defineix els grups, en funció dels coneixements i els hàbits de treball dels seus alumnes.
Es fan diferents tasques a diferents assignatures per tal de realitzar un treball interdisciplinari.
Les activitats no són molt guiades, ja que és un grup que treballa molt bé de forma cooperativa, i només en casos puntuals necessiten ajuda per reorientar el seu treball. La major part del treball el fan de manera autònoma.
Poden crear-se noves preguntes de forma constant. Aquestes, estarien dins del full de reptes. Aquests reptes els planteja el mestre, però, hi ha la possibilitat que alguns alumnes en generin de nous.
Els espais que utilitzem són diferents classes alhora. Dividim grups per classe i sempre amb l’ajuda d’un segon tutor, per tal de poder arribar més als nostres alumnes en cas de que hi hagin molts dubtes en la producció del treball.