Al llarg del context en han sorgit una sèrie de dubtes i inquietuds que és necessari cercar tota aquesta informació per tal d’aclarir perquè on nosaltres vivim no es donen aquests fenòmens: tsunamis, terratrèmol, volcans en erupció, huracans, …
A partir d’aquí investiguen com està dividit el món. Sorgeix la necessitat de treballar els conceptes: continent, països, ciutats i pobles.
“Continent: un tros de terra que és molt gran. A dins hi ha molts països. Hi ha 6 continents: Europa, Amèrica, Àsia, Oceania, Àfrica i Antàrtica.”
“País: és un tros de terra més petit que un continent. A dins, hi ha moltes ciutats. Alguns països són: Xina, Espanya, Japó, Rússia…”
“Ciutat: és un tros de terra encara més petit que un país. Algunes ciutats poden ser: Barcelona, Saragossa, Madrid, Tarragona…”
“Poble: és un tros de terra més petit que una ciutat, com per exemple: Mataró, Arenys de Munt, Vilassar de Mar, Dosrius…”
Després de cercar tota aquesta informació, ens adonem que tots aquests fenòmens succeeixen a determinades llocs del món, i no a altres. Per tant, elaborem una graella per anotar a quines parts del món es dona cada fenomen.
Traspassem les dades d’aquesta graella a un mapa i ens adonem que aquests fenòmens es donen a unes zones específiques i que rep el nom d’Anell de Foc. Aquí adquirim un nou concepte.