PLANIFICACIÓ

Durant aquest projecte s’han treballat diferents temes relacionats amb l’Índia. Són treballats de diferents formes. L’objectiu és elaborar un àlbum DinA2 amb un recull de tot el que s’ha treballat al projecte. Cada pàgina ens donarà una informació concreta d’Índia.
Previament, en el projecte del nom de la classe, s’ha fet una petita investigació del continent d’Àsia, els seus idiomes, religions i localització d’India en un mapa mundi per tal de tenir una bona base de coneixements previs. També s’ha decorat el mural de la porta de la nostra classe amb el títol d’Àsia.

  • Aquestes pàgines s’elaboraran en grups d’interès on cada alumne treballarà un tema o altre.

– Tapa.- Índex.- Els noms de la classe en Hindi. – Mapa d’idiomes que es parlen a Índia. – Mapa de religions que es practiquen a Índia .- Religió Hinduista: Deus. – Festes tradicionals. – Monuments més importants d’Índia. – Curiositats (Moneda, van descalços, mengen amb un mà i es netegen amb l’altra, etc). – La nostra opinió personal sobre el sistema de castes i el Dot. – Un homenatge a Gandhi. – Viatge a l’India! Organitzarem un viatge de final de curs a l’India. Guia del viatge.

  • D’altres de forma individual:

– Lectura d’un article en castellà sobre les castes. Opinió personal. – Estadístiques: nens-escolarització (per què les nenes abandonen abans l’escola?). Dots.

  • Hi ha un altre tipus d’activitats que es treballaran en grup gran.

– Puzzle de les regions d’Índia. – La part fosca d’Índia/ Bombai (Slums, màfies, matrimoni infantil, etc). – Veure alguna pel·lícula: Lion, La Ciudad de la alegria, Slumdog millonaire. (En anglès).- Per carnaval, disfressa relacionada amb Índia. – A la setmana cultural de l’escola fem un taller de cuina Hindú. (Anglès)- Aprendrem algunes frases en Hindi. – Treballem molts cops amb Mantres.- Músical de Bollywood. Música “https://www.youtube.com/watch?v=zBCne-wm3uc“. Treballar la lletra en anglès.

 

TEMPORALITZACIÓ:

Sessió setmanal d’1’30h.

 

 

 

Planificació projecte adherit

 

Col·laboració amb el Projecte “ESCUELAS SONRIENTES de l’ONG Somriures de Bombai: una educació en valors.”
És una iniciativa amb la qual es volen establir línies de col·laboració amb escoles a les quals acostar la realitat que viuen els nens i les nenes de l’Índia i la resposta que donen des de l’ONG a través dels seus projectes amb les comunitats dels Slums de Bombai.
El fil conductor d’aquest projecte és la relació directa entre les escoles que participin i els nens i nenes de l’Índia, vincle que aconseguim gràcies a diversos mitjans com l’intercanvi de cartes o una trobada virtual via Skype, de tal manera que els estudiants puguin conèixer-se, preguntar-se curiositats i compartir experiències i opinions. Un coneixement mutu que resulti profundament enriquidor per a totes dues parts. El projecte també vol implicar els i les estudiants en el desenvolupament d’activitats per a aconseguir recursos i d’aquesta manera finançar el projecte d’Educació superior, que permet que joves dels Slums de Bombai tinguin accés a l’educació postobligatòria.
En el nostre cas ja vam col·laborar amb ells el curs anterior, a cinquè, durant el projecte Cueme. Vam poder fer una bona aportació econòmica gràcies als beneficis extrets de la venda dels nostres productes. De totes maneres, aquest any també hem volgut fer  una aportació tot i que més petita. L’Escola Camí del Cros ha cedit els llibres de la biblioteca que ja no volien per tal que els poguessin vendre els alumnes de sisè B durant cinc tardes a la porta de l’escola. El preu era simbòlic: 0,50€, 1€ o 1,5€.
Així doncs, aquesta proposta didàctica té com a base una educació en valors, ja que, ensenyar no només consisteix a transmetre continguts, sinó també a formar el caràcter de l’alumnat, tasca que no podem completar sense inculcar alguns valors fonamentals.
L’Organització Somriures de Bombai es vol centrar en 10 valors bàsics que como organització es compromet a transmetre amb aquest projecte:
1. El respecte a la diversitat i la no-discriminació: tots dos imprescindibles per a entendre que tots som iguals encara que la cultura, el país d’origen, el sexe o les característiques físiques siguin diferents.
2. La justícia i la solidaritat: és una necessitat que els nens comprenguin des de petits la importància d’ajudar els altres sense rebre res a canvi per a poder oferir sempre el millor de sí mateixos i garantir que tots i totes gaudim de les mateixes oportunitats i drets.
3. L’entusiasme: la força necessària per a fer les coses és un valor que també ha de transmetre’s i que no hem de subestimar ja que serà de summa importància al llarg de tota la vida per a aconseguir les seves metes.
4. La cooperació, el compromís i la unitat: els nens i nenes, com la nostra força del futur, han d’aprendre a compartir i a ajudar-se els uns als altres garantint així una educació més completa.

  1. La responsabilitat: la llibertat també implica responsabilitat, per a fer ús d’ella és necessari acceptar que els nostres actes tenen conseqüències per a nosaltres mateixos i per als altres.
    6. La pau i el diàleg: l’aprenentatge de resoldre conflictes mitjançant l’ús de la paraula és fonamental per a un correcte desenvolupament personal.
    7. La humilitat: una actitud de no presumir enfront dels assoliments i de reconèixer el possible fracàs representa una gran fortalesa que tots els nens han d’aprendre.
    8. L’honestedat i la transparència: són valors necessaris per a un camí ric i satisfactori al llarg de les seves vides i sempre han d’estar presents.
    9. La curiositat i la participació: les ganes de conèixer tot el que ens envolta d’una forma positiva contribuiran a un creixement personal indispensable per a cada nen i fomentaran les ganes de participar en la construcció d’un món més just.
    10. La coherència: la importància que els nostres actes responguin a les nostres paraules també són una llavor clau per al futur.

PROGRAMACIÓ:

  • Entrega de cartes: Gener 2019.
  • Trobada virtual via Skype: Març 2019.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *