La veu dels alumnes al projecte Els Contenidors

Com ja hem comentat, aquest curs hem iniciat l’aprenentatge per projectes i una qüestió que ens interessa molt des de l’inici és l’opinió que tenen els alumnes sobre el seu procés d’aprenentatge. Alguns d’ells ja havien treballat per projectes a l’educació primària, però la majoria havia fet petites experiències amb aquest mètode de treball.

Els alumnes ja des del primer projecte van mostrar una bona predisposició per aquesta forma de treball i ens ho han fet saber durant les activitats d’avaluació i coavaluació i durant els moments d’aturada per reflexionar sobre el propi aprenentatge.

Ús dels espantaocells a l’hort de l’institut

Estan força contents d’aquesta forma de treballar en grup que van canviant a cada projecte i en tasques que poden ser des d’individuals (parelles), en petit grup o en gran grup (4-5 alumnes). Agraeixen els moments on poden comentar si s’estan coordinant bé, si algun membre del grup no està essent responsable, si algú té dificultats o alguna problemàtica concreta… El fet d’haver de respondre de la feina feta davant d’iguals els fa ser més responsables per no perjudicar el grup. També, la responsabilitat d’haver d’entregar alguna tasca o projecte entre tots els fa sentir-se més importants en el paper o càrrec que els toca desenvolupar.

Sortida a l’Ecoparc 3

 

En general tots es mostren molts contents de l’organització i funcionament dels projectes i han pogut donar la seva opinió sobre el desenvolupament dels projectes a les diferents àrees implicades, aportant en alguns casos molt bones idees o fent crítiques molt constructives de cara al proper curs. Realment, tots estem aprenent de tots.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *