Treball en equip dels docents al projecte Els Contenidors

Els membres de l’equip de projectes de primer ens reunim els dilluns per anar superant els obstacles que se’ns presentin durant la implementació del projecte. Val a dir que partim d’una planificació prèvia (d’un any) en la que tots junts hem creat el repte del projecte i hem vist com el podríem desenvolupar. És a dir, no partim de punts de vista diferents que després han confluït, sinó que l’origen de la idea ja integrava totes les àrees a treballar. D’aquesta manera, ja ens hem ocupat de que els objectius d’aprenentatge i els continguts diversos de cada àrea poguessin enllaçar-se per treballar de manera competencial i a nivell transversal a través del tema del reciclatge.

Treball competencial realitzat durant el projecte:

Els docents s’encarregaran de fer de recolzament als alumnes i de guiar-los a través del procés de les distintes fases del projecte. Com que entenem que els processos d’aprenentatge són diversos i que cada alumne té el seu i que cada grup de treball serà diferent, hem optat per posar un professor de suport a l’aula. La idea és fer a l’inrevés d’una classe magistral; enlloc de ser el docent qui doni una informació als alumnes, que siguin aquests mateixos que l’obtinguin gràcies a la guia del professor, i és per això que entenem que el fet que n’hi hagi dos a l’aula serà beneficiós per aplicar aquesta idea.

Pel que fa a la documentació del projecte, comptem amb dos aspectes. En primer lloc, els subproductes que van sorgint a mesura que avança el projecte i que constitueixen el resultat de la seva feina. I, en segon lloc, els «tempos» dels nostres alumnes. És a dir, la nostra intenció és documentar en forma de mini reportatge fotogràfic el procés d’aprenentatge en tots els espais en els que es dugui a terme; l’aula, la planta de reciclatge, l’hort, les instal·lacions del centre, etc.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *