IMPLEMENTACIÓ DEL PROJECTE HORT

AIXÒ JA COMENÇA A TENIR FORMA!!!

Un cop feta la planificació inicial on vam deixar distribuïdes les tasques de les diferents activitats d’ensenyament–aprenentatge i les funcions vinculades a cada membre de l’equip, comencem l’execució de les mateixes seguint el calendari de temporalització.

La implementació comença els seus primers passos al mes de Febrer del 2019. En l’apartat de planificació podeu veure amb detall la seqüència de les activitats realitzades i els eixos vertebradors de les competències bàsiques amb els seus àmbits.

En primer lloc, constituïm la infraestructura bàsica, és a dir, la disposició de l’espai i la preparació prèvia per començar el conreu.

Paral·lelament, visitem l’Escola de Natura Angeleta Ferrer de Badalona on l’alumnat ha pogut rebre les primeres nocions bàsiques de què és un hort,  com engegar el seu funcionament i com tenir-ne cura.

I de la teoria… a la pràctica !!!!.  Mans a la “terra” !!

Els altres membres de l’equip impulsor del projecte també engeguem les tasques prèvies per realitzar les nostres activitats. Així, per exemple, l’equip docent de l’aula d’acollida comença la seva col·laboració amb l’equip de Tecnologia pel que fa a les tasques d’elaboració dels rètols.

Per al disseny digital dels rètols, a les aules d’acollida es fa la selecció i composició d’imatges, i la recerca de noms de cada verdura en diferents llengües. L’equip docent de Tecnologia, un cop confeccionat el rètol, procedeix a cercar la fusta, preparar-la per fer els pals amb que els plantarem a l’hort i cargolar els rètols als mateixos.

Hem destinat dues sessions a la col·locació dels rètols on hem ajuntat l’alumnat d’acollida amb l’alumnat de 3er B fomentant la col·laboració,  la solidaritat i la igualtat en la diversitat.

Per altra banda, des de l’aula d’acollida 1 també s’elabora un esquema de verdures on s’inclouen tasques vinculades als diferents àmbits curriculars per tal de poder avaluar les competències.

 

Comptem també amb la participació d’altres membres de l’equip docent que han establert la seva col·laboració des d’Emprenedoria i Anglès. Una de les seves primeres activitats, a part d’establir les bases per programar i  planificar les actuacions, ha estat començar la seva implementació amb una sortida al mercat municipal on han treballat diferents àmbits i competències com el càlcul de preus, el coneixement del medi i la comparativa de preus de mercat segons la llei de l’oferta i la demanda.

 

Amb posterioritat, han començat a pintar les tanques on, està previst també, escriure el nom de les verdures i algunes frases inspirades en l’hort. En un principi en anglès, però, també, des d’acollida, es planteja la possibilitat d’incorporar altres idiomes com hem fet amb els rètols, on trobem el català, el castellà, l’anglès, la llengua d’origen de l’alumnat (urdú, xinès, àrab, etc..) i el nom científic en llatí.

Finalment, la darrera tasca implementada ha estat la creació d’un grafit que es va començar el dia 6 de Juny.

Amb tot plegat, la implementació d’enguany li ha donat prou forma al projecte per poder tancar el curs 2018-2019 amb aquest nou espai verd per al nostre Institut.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *