El grup de 1r ESO de l’equip impulsor de la Xarxa de Competències Bàsiques de l’Insititut Enric Borràs de Badalona ha planificat el projecte “La vida és un conte” de la forma que seguidament es detalla.
Ens hen reunit durant tot el 1r i 2n a les reunions mensuals de l’Equip Impulsor. En aquestes reunions, els professors del equip de 1r ESO hem planificat el que serà el Crèdit de Síntesi.
Aquí podeu consultar un enllaç a la web del centre on se’ns veu planificant-ho 🙂
Per desenvolupar el projecte, hem prioritzat els següents continguts del currículum dels diferents àmbits:
| Continguts del Currículum |
Àmbit Lingüístic (català-castellà-anglès)
Àmbit Matemàtic
Àmbit Cientificotecnològic
Àmbit Social
Àmbit Artístic
Àmbit de l’educació física
Àmbit de cultura i valors
Àmbit digital
Àmbit personal i social
|
La creació de contes i la seva posterior explicació oral a classe, representació teatralitzada i edició d’un vídeo inclou la majoria dels continguts clau de les competències relacionades amb les dimensions del currículum. L’alumnat posarà en pràctica competències de l’àmbit lingüístic: comprensió lectora, expressió escrita, expressió oral, creació literària i actitud plurilingüe ( tenint en compte els vincles a diferents orígens familiars). De l’àmbit científic, es treballaran les competències vinculades a la diversitat dels éssers vius. L’àmbit de l’educació física s’activa amb l’expressió corporal (mim, comunicació no verbal). De l’àmbit social, l’alumnat podrà endinsar-se en la geografia física, humana i política (mapes). Amb l’àmbit artístic, desenvoluparan tècniques de disseny i dibuix. El projecte és una manera motivadora d’apropar-se a la llengua, la literatura, l’àmbit cientíc, artístic, social i d’educació física del primer cicle de l’ESO. En aquest sentit, l’alumnat pot fer servir les aptituds personals, l’espontaneïtat, la necessitat de ser vistos i escoltats, el reconeixement per part de l’altre, és a dir, compartir competències socials pròpies socials. El repte del projecte és que tothom és capaç de crear un conte.



