Còm s’ha fet “La vida és un conte”?

Es va generar un Google Sites on està penjada tota la informació del projecte i on els alumnes tenen tota la informació necessària per fer el projecte, recursos, llocs de lliurament,…. L’enllaç és aquest:

https://sites.google.com/xtec.cat/lavidaesunconte

A cada equip se li va donar un dossier d’equip, tot i que poden accedir a ell des del sites.

L’organització de les tasques pels alumnes al llarg dels dies: Document

L’organització i planificació pels docents durant la setmana va ser:

  Dilluns 8 d’abril de 2019 Dimarts 9 d’abril Dimecres 10 d’abril Dijous 11 d’abril Divendres 12 d’abril
8:30-10:30 1) Comunicació dels grups de treball.

2) Visualització del Videoencàrrec

Realitzar conversa exploratòria per a extreure el objectius del projecte:

●    REDACCIÓ I IL·LUSTRACIÓ D’UN CONTE

●    REPRESENTACIÓ DEL CONTE                 

●    GRAVACIÓ DE LA REPRESENTACIÓ

●    CREACIÓ DEL PÒSTER PUBLICITARI

3) Lliurament del quadern.

– Fer referència a les rúbriques per saber què s’avaluarà.

– Explicació dels rols i distribució dels rols al dossier.

-Comentar amb els alumnes el cronograma del quadern.

1) Estudi dels éssers vius i el seu hàbitat. Els alumnes han de informar-se dels éssers vius que han d’aparèixer al conte i dels seus hàbitats a través dels recursos del Google sites. Llavors ho han de passar al quadern de l’equip. (p.8)

 

2) Creació i descripció del personatges i dels ambients en castellà en el quadern. (p.21)

 

3) Creació de la història (pluja d’idees).

 

1) Lliurament del conte escrit a mà.

Dinàmica post-its per suggerir propostes de millora. S’utilitza la rúbrica. (1a h.)

 

2) Reescriptura del conte.

 

3) Escriptura del guió de la representació del conte. (p.12)

1) Estudi del guió.

 

 

2) Enregistrament del vídeo.

ASSAIG de la representació de contes davant dels companys/es i d’espais (decoració, disfresses…).

 

 

10:50-12:50 1) Realització d’un joc de pistes per a trobar les condicions del conte. (P.5)

Condicions:

●    Nom d’un protagonista.

●    Edat d’un protagonista.

●    Ésser viu que ha d’aparèixer al conte.

●    Cita literària que ha d’aparèixer al conte.

2) Dinàmica de pensament. (P.7)

1) Escriptura de l’esbós del conte al quadern de l’equip. (p.9)

2) Planejar il·lustració del conte (p.11)

 3) Pensar idees de la representació, attrezzo.

* Sessió expressió corporal (Professorat d’Educació Física passa per les aules).

 

Assaig de la representació. 1) Edició del vídeo.

 

2) Lliurament del vídeo: tasca moodle.

 

3) Redacció  i il·lustració final del conte.

REPRESENTACIÓ dels contes l’avaluació per part del professorat i coavaluació de l’alumnat.

*L’alumnat votarà els grups que més els hi ha agradat (sortirà un grup premiat de cada aula).

PATI (11:50-13:05)
13:05-15:05 1) Visualització de dos contes i anàlisi de l’estructura. (p.8)

 

Individual→ parella→ grup→ grup classe

 

2) Diari de Treball (p.18)

1) Creació de materials per a la representació del conte.

2) Creació d’una proposta de cartell del conte.

3) Diari de Treball (p.18)

4) Auto i coavaluació.

1)Fabricació de l’attrezzo.

2)Il·lustració del conte escrit.

3)Lliurament del conte escrit a ordinador: tasca moodle.

4) Diari de Treball. (p.19)

1) Preparació de l’espectacle de contes.

2) Diari de Treball (p.19)

3) Auto i coavaluació.

LLIURAMENT DE PREMIS a cada grup (al més original, al personatge més tendre…).

Horari reduït (Acabem 14 h).

Making off del projecte:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *